Signnieuws

Kornit Digital heeft in China meer dan 125 systemen geïnstalleerd, meldt de fabrikant. Veel van deze klanten produceren digitaal hoogwaardige modestukken, voor eigen distributie of voor toonaangevende internationale merken.

Onder de klanten bevinden zich merken als JNBY, Lilianz, JoeOne en Seven Brand. Zij profiteren van de huidige trends die van invloed zijn op de textieltoeleveringsketen: massa customization, direct-to-consumer verkoopmodellen, drastisch verkorte levertijden, en een sterke invloed van sociale media op koopbeslissingen.

Kornit Storm Hexa.

Typische producten die worden geproduceerd met de industriële technologie van Kornit, zijn jeans, broeken, sokken, kousen, schoenen en functionele sportkleding.

Best verkochte model

Het best verkochte Kornit model in China is de Storm serie, die bestaat uit verschillende industriële mid-range Direct-To-Garment printers . Ook de Allegro vindt zijn weg op de Chinese markt. Deze 1,80 meter brede directe textielprinter is bedoeld om stoffen te beprinten die kunnen worden gebruikt voor fashion, home textile en e-commerce producten.

Milieuvriendelijk

Volgens Kornits President van de Aziatisch-Pacifische regio, Buck Kim, heeft de Chinese overheid een omvangrijke modernisatie van het land aangekondigd tot 2050, met beperking van traditionele vervuilende industrieën ten gunste van milieuvriendelijke en duurzame productie. “De digitale printprocessen van Kornit besparen, in vergelijking met conventionele methoden, enorme hoeveelheden afvalwater, chemicaliën en overproductie, en kan de textielindustrie schoner maken. Daarom verwachten we aanzienlijke groei voor de komende jaren.”

Inschrijven nieuwsbrief

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.