Signnieuws

Het seminarprogramma tijdens Pure Digital, zowel Nederlands- als Engelstalig, vindt gedurende drie dagen plaats in thematische blokken. Dinsdag: ‘Design and Creation’; woensdag: ‘Interior décor and Brand Experience’; donderdag: ‘Opportunities for Digital print; how to grow demand for Digital Print’.

Nieuwe marktkansen creëren, onder meer door verbindingen te leggen tussen ontwerp en digitaal printen. Dat staat centraal tijdens Pure Digital, die van 17 tot en met 19 april in Amsterdam RAI wordt gehouden. Met name als het gaat om interieurdecoratie en productpersonalisatie. Hiervoor is de beursorganisatie een samenwerking aangegaan met Building Holland en de Beroepsorganisatie Nederlandse Ontwerpers (BNO).

Het contentprogramma op Pure Digital, dat bij het schrijven van dit bericht nog deels werd vormgegeven, wordt ondermeer samengesteld met ondersteuning van BNO. De beroepsvereniging levert enkele inspirerende ontwerpers en creatieven voor keynote presentaties rond digitale printinnovatie. Hieronder enkele high lights uit het programma die al bekend zijn.

Dinsdag 17 april

Dagvoorzitter op dinsdag 17 april is Didier Haazen van VIGC. Enkele highligts: Caroline Vermeir, freelance graphic designer en 3D-illustrator uit Antwerpen, praat over ‘Creating a visual immersive world around brand with digital print’. Samen met Jill Geens (designer) en Annemijn Filius (eigenaar Motiflow) gaat in op de kansen voor designers. Erwin Damberg (Probo) spreekt over ‘Design thinking and product innovation’ en Erdem Terzi (La Terzi) vertelt over ‘Creating Amazing designs’.

Woensdag 18 april

Woensdag 18 april, de dag dat ‘Interior décor and Brand Experience’ centraal staat, wordt voorgezeten door Richard Askam, winnaar van  de ‘best speaker award’ tijdens het HP DScoop event in 2017. Enkele highlights uit dit programma: ‘Adventures on Print Island’ door Richard Askam, ‘Megatrends in Interior Décor’ door Terry Raghunath (HP), ‘Fix your sick office’ door Juriaan van Beelen (Nettl), ‘The Art of Wallcovering’ door Hugo Schoute (Low and Bonar). Tevens een keynote speech rond lunchtijd van Marc Cloosterman (CEO brand agency VIM Group) over ‘Delivering your brand promise’. Pascal Siellet (CEO UGEPA en president van behangassociatie IGI) gaat in op  de kansen om digitaal printen te integreren in de behangproductie.

Donderdag 19 april

Donderdag 19 April ligt de focus op ‘Opportunities with Digital print – how to grow demand for Digital Print.’ Een dag met 15 sprekers, voorgezeten door Frazer Chesterman en Marcus Timson. Zowel digitaal textiel, creatief digitaal printen, interieur design en digitale productie voor retail, en innovatieve printmogelijkheden komen aan bod.

Raadpleeg de komende maand voor het actuele seminarprogramma deze link.

Pure Digital

Pure Digital wordt van 17 tot en met 19 april 2018 gehouden in Amsterdam RAI.
Dagelijks geopend van 10.00 tot 18.00 uur.

Building Holland is hét 3-daagse innovatie-event voor de bouw- en vastgoedsector. Dit jaarlijks terugkerende event vindt gelijktijdig plaats in de RAI en biedt tevens onderdak aan Pure Digital (in hal 12, direct naast de hoofdingang). Gratis te bezoeken (inclusief toegang tot 50 educatieve sessies van hoge kwaliteit), mits men zich van te voren registreert.

www.puredigitalshow.com

 

Inschrijven nieuwsbrief

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.