Signnieuws

Als onderdeel van de vakbeurs Viscom is voor de vijfde maal de competitie ‘Designmaker 2015’ uitgeschreven. Het thema van dit jaar: ‘Fast Forward’.

De wedstrijd is open voor signmakers, grafische bedrijven en reclamebureaus die visuele ontwerpen maken en betrokken zijn bij de implementatie.  De eisen zijn creativiteit, weten wat haalbaar is en kennis van de effecten op verschillende media-uitingen. Tijdens de eerste beursdag van Viscom 2015 in Düsseldorf, 4 november, vindt de prijsuitreiking plaats.dm15-keyvisual-fastforward

Thema

Het thema is ‘Fast Forward’. Is deze term een opmerking over het snelle leven of een viering van technische vooruitgang? Dat hangt volledig af van de deelnemers. Net als in voorgaande jaren, laat het thema van de Designmaker competitie dit jaar veel ruimte voor creativiteit.

Tien uitingen

Inzenders moeten een ontwerp maken dat geschikt is (technisch haalbaar) voor tien advertentie-uitingen. Deelnemers moeten met een algeheel ontwerp komen dat kan worden toegepast op de verschillende media (van T-shirt  en mokken tot voertuigwrap, lichtbak en rolbanner) middels verschillende vooraf vastgestelde technieken. Klik hier voor de vereisten.

Prijzen

De drie beste projecten zijn te zien op Viscom. De winnaar krijgt €3.000, de tweede prijswinnaar gaat naar huis met €2.000, en degene op de derde plaats met €1.000. Daarnaast kunnen ze kiezen tussen Car Special/Manual + dvd’s of de creativ collection Butterfly/Manual + dvd’s.

Inschrijven nieuwsbrief

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.