Beursnieuws

JA! reclame & styling uit Valkenswaard heeft met het project ‘Kantine vol print’ de Innovation Print Award gewonnen. De award werd uitgereikt tijdens de eerste dag van Pure Digital. Deze beurs, onderdeel van Building Holland, duurt tot en met donderdag 19 april.

Op de foto ontvangt André Corstjens (links) van JA! reclame & styling uit handen van Frazer Chesterman (Pure Digital) de Innovation Print Award, terwijl Ron van Rijssel (directeur Si’bon) toekijkt.

Voor de award waren drie bedrijven genomineerd, allen aangesloten bedrijven bij Si’bon, die ook de oproep had gedaan om in te schrijven voor de award. Naast JA! reclame & styling waren dat Dekalu Reklame uit Winterswijk en Dr. Sticker uit Roosendaal.

Kantine vol print

Het winnende project van JA! reclame & styling betreft een bestaande kantine die compleet werd verbouwd volgens een ontwerp waarbij zowel de vloer, wanden, het plafond als het meubilair van prints zijn voorzien. Wanden uit een stuk met Airtex textielbehang met een beton-look print, geprinte plafondplaten en keuken en kastenwanden zijn beplakt met een fullcolour print op vinyl. Voor een muur is een wand met een peesdoekframe met decotex doek geplaatst. De bekleding van de bank die ervoor staat, is van dezelfde print voorzien, waardoor de bank en de wand één zijn geworden.

Door de beursorganisatie van Pure Digital werd dit project als winnaar gekozen, met de volgende argumentatie: “In dit project zijn heel geraffineerd meerdere printvormen toegepast waaronder ook het printen van textiel voor de zitbanken. Een jonge decoratietechniek die nog maar weinig wordt toegepast.”

Muurdecoratie Villa Mondriaan

Het project van Dekalu Reklame betreft een muurdecoratie in Villa Mondriaan. Voor de expositie van de schilderingen van kunstenares Christine van der Haak wilde men de wanden in stijl met de schilderijen decoreren. De muren van het museum zijn van geprint papierbehang voorzien, waarbij tijdens de montage de op dit materiaal aanwezige lijm wordt geactiveerd door water. De tafel en het vloerkleed werden eveneens digitaal bedrukt.

Foto: ©Daniel-Hoitink

Privacy met textielfolie

Dr. Sticker gebruikte zelfklevend textiel om privacy in een ruimte te creëren. Het gaat om een nieuwe toepassing om ramen ‘soft’ te decoreren met het zogenoemde Squid. Een polyester geweven transparant textiel met een zachte en warme uitstraling. Hierbij kan van binnen naar buiten worden gekeken, maar de inkijk van buitenaf is zeer beperkt. Een subtiele print van takken doet de rest. Een stijlvolle manier om privacy te creëren.

Pure Digital in RAI Amsterdam duurt nog tot en met 19 april.

Inschrijven nieuwsbrief

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.