Overname- en transfernieuws rond de jaarwisseling
Vlak voor het einde van het jaar komt altijd het nodige overname- en transfernieuws naar buiten. Hier kort enkele nieuwtjes uit de signbranche die wij voorbij zagen komen.
Vlak voor het einde van het jaar komt altijd het nodige overname- en transfernieuws naar buiten. Hier kort enkele nieuwtjes uit de signbranche die wij voorbij zagen komen.
Dimix voegt het complete gamma zelfklevende folies van Arlon toe aan het assortiment. Professionals konden tijdens een speciaal event zelf kennismaken met de nieuwste gegoten wrapfolies van Arlon.
Hexis Netherlands staat in de startblokken. De Franse foliefabrikant opereert nu op de Nederlandse markt met een eigen team vanuit een eigen pand in Breda.
Het Vink VTS Festival, vorige week in Wormerveer, was een feestje. De aftermovie van dit event staat nu online.
De rechtbank in Den Haag heeft op 29 april de firma Robart Graphics BV failliet verklaard. Daarmee valt het doek voor het bedrijf dat handelde onder de namen Hexis Nederland, Medum en Hanita Benelux.
Pixia begint het nieuwe jaar goed. HetDe distributeur in Vianen meldt dat het per 1 januari 2025 branchegenoot Alexco heeft overgenomen.
Sander Rijken, directeur van Hecht & Co, is al meer dan veertig jaar actief voor de specialist op het gebied van graveermaterialen in Wormerveer. Met de overname per 1 juli van de activiteiten van Formaat Nederland in Apeldoorn, is de positie van deze distributeur voor de naamplaten- en signindustrie verder versterkt.
Igepa Nederland lanceert dit najaar een recyclingprogramma met de naam Igepa Circulair. Doel is de ecologische impact van de signbranche te beperken en print- en signbedrijven ‘tools’ te geven om hun klanten ‘groener’ te kunnen bedienen.
Nautasign heeft, op een steenworp afstand van haar vestiging in Ede, een nieuwbouwpand betrokken. Vanwege de extra magazijnruimte stapt de distributeur in Ede onder de naam NautaDirect ook in het leveren van plaatmaterialen.
Pixia is aangesteld als nieuwe distributeur van Mutoh in Nederland. De leverancier in Vianen levert per direct het complete Mutoh-gamma aan haar klanten, inclusief de nieuwe machines die Mutoh op drupa presenteerde.
Inkcups heeft Sebastian Tillen als Head of Service Europe benoemd. In deze rol zal Tillen toezicht houden op de technische service en installaties in heel Europa en deze optimaliseren.
Op drupa wordt voor het eerst de Q-Line met BHS180 werkend aan het grote publiek gepresenteerd. Imponerend, maar de core business van Zund Benelux blijft de grafische markt, aldus accountmanagers Rutger Jacobs en Didier Van Der Putte.
Kramer, een toonaangevend bedrijf op het gebied van audiovisuele ervaringen, heeft Van Domburg Partners aangesteld als distributiepartner in Nederland en België.
John Overbeek is binnen Vink VTS benoemd tot sales & marketing manager. Hij heeft ruim twintig jaar ervaring in diverse functies binnen BührmannUbbens, PaperlinX en Vink VTS.
Pixia vertegenwoordigt per 1 januari 2023 de Vanguard-printerserie in de Benelux, meldt Durst Benelux. Het biedt hiermee zowel UVled vlakbed als -rolprinters aan voor het middensegment.
‘Inspiring Creativity’ is de nieuwe slogan van Spandex. Daarnaast wil het haar klanten ondersteunen in hun duurzame ambities. Het nieuwe label ‘EverGreen’ van ImagePerfect helpt daarbij.
De nieuwe signbrochure van Vision-Line is uit. Hierin presenteert de totaalleverancier voor de signbranche een overzicht van producten en diensten die het bedrijf kan leveren.
De ontwikkelingen bij distributeur Nautasign staan niet stil, maar de kernwaarden zijn in al die jaren niet veranderd: vastberaden, onafhankelijk en betrokken. Het spoorboekje voor 2022 is helder. Maatschappelijk verantwoord ondernemen was al belangrijk, maar krijgt nog meer aandacht. Daarnaast wordt een microfactory voor textiel ingericht. Het grootste nieuws: Nautasign wordt verdeler van het Acuity-printerprogramma van Fujifilm Netherlands. Algemeen directeur Marco Kedde: “Voor elke vraag hebben wij een geschikte printer in het programma.”
Spandex heeft een nieuwe merkidentiteit. Het nieuwe logo, dat begin mei wereldwijd is gelanceerd, weerspiegelt de kernwaarden en groeiambities van het bedrijf. Tevens is de website verbeterd.
“Toen mijn moeder mij vroeg wat ik later wilde worden, was mijn antwoord kortweg ‘ondernemer’”, herinnert Lars Vreeke van Dimix zich. Hij hield woord, blijkt nu.