Signnieuws

De gemeente Amsterdam wil minder reclame op straat en daarmee een rustiger straatbeeld creëren. Het stadsbestuur wil reclame op steigerdoeken, uitgingen met dieren en reclame voor ongezond eten voor kinderen weren.

Amsterdam wil minder reclame in het straatbeeld.

Ook wil de gemeente bij voorkeur geen bewegend beeld in de reclameuitingen. Hiervoor waren al nieuwe regels opgesteld. Deze moeten sinds 1 januari 2020 minimaal 6 seconden stilstaan. Enkele grote reclameborden in de stad vallen onder een aparte vergunning.

Inspraaktermijn

De nieuwe plannen van de gemeente zijn te lezen in het ‘Stedelijk kader buitenreclame’ en kennen een inspraaktermijn tot en met 22 maart 2020.

Inschrijven nieuwsbrief

Gerelateerde berichten

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.