Dinsdag werden de winnaars van de Benelux POP Awards 2010 bekend gemaakt. Heinekens Tap Challenge ging er met de Gouden Pauw voor het beste instore materiaal van 2010 vandoor. Boost Group won met de Mona Toetjesmiddagen de Zilveren Pauw en Leaf kreeg de Bronzen Pauw met Sportlife Vibes.
De winnende Heinekens Tap Challenge is door Hypsos in samenwerking met Heineken bedacht, ontworpen en gerealiseerd. Het display won ook de categorie Digitale Instore Media.
Digitaal
De jury was lovend over de inzending van hoofdprijswinnaar Heineken. Catchy, fun, spraakmakend, zeer creatief en vernieuwend: zomaar enkele kwalificaties uit het juryrapport. Liefhebbers van een vers getapt biertje kunnen met behulp van Heineken Tap Challenge digitaal ervaren hoe je snel en gemakkelijk een heerlijk pilsje tapt. Via de Heineken Tap Challenge maken klanten in de supermarkt kennis met de belangrijkste spelregels van het tappen zonder dat er echt bier aan te pas komt.
Multisensor
De Tap Challenge moet de verkoop van de BeerTender en Tapvat stimuleren en biedt de supermarktondernemer een interessante trekker voor zijn klanten. De virtuele tapdisplay is ontwikkeld op basis van een multisensorische bewegingstechnologie.