Probo lanceert Sign Again. Niet circulair denken, maar doen in de signbranche! Het printbedrijf voor resellers in Dokkum verwerkt eigen substraatsnijafval en pvc-houdend retourmateriaal van klanten tot nieuwe plaatmaterialen die ook kunnen worden beprint. De slogan van Probo luidt dan ook: ‘No sign to waste!’

Prominent op de agenda
Duurzaamheid en circulariteit staan prominent op de agenda van de politiek, de consument en het bedrijfsleven. De mate waarin daar ook echt werk van wordt gemaakt, verschilt echter enorm. Toch zorgt deze voortdurende aandacht ervoor dat inmiddels heel anders naar ‘afval’ wordt gekeken dan een paar jaar geleden, aldus Probo-directeur René de Heij. “Duik je in deze materie, dan valt op dat de grote afval- en recyclingbedrijven enorm investeren en aan het groeien zijn.” Maar ook in die wereld geldt: massa is kassa. “De reststromen uit de signindustrie zijn voor hen relatief klein en je loopt aan tegen het feit dat ze de afvalstromen moeilijk kunnen scheiden.”
Daarom heeft Probo het heft in eigen hand genomen. Hoe?

Lees het hele interview met René de Heij en Tjalling Werkman in Sign+ Magazine nr. 6-2021
Of beluister hieronder de podcast SignTalk met beide heren: