Signnieuws

Zondag start Sign2Com, de tweejaarlijkse vakbeurs voor visuele communicatie en signage in Kortrijk. Tijdens de beurs, die duurt van 9 t/m 11 september, worden diverse randactiviteiten georganiseerd. Het programma met seminars en presentaties is nu bekend.

Met een boeiende mix van exposanten, seminaries en presentaties is Sign2Com dé ideale plek om te netwerken en inspiratie op te doen, aldus de organisatie van Kortrijk Xpo. “Sign2Com dompelt de aanwezigen onder in een bad van boeiende exposities en leerrijke seminaries, boordevol tips & tricks en praktijkvoorbeelden.”

Inschrijven voor een bezoek aan Sign2Com kan online via www.sign2com.com met code 300. Registratie voor deelname is verplicht, maar gratis. Sign2Com legt zowel de standhouders als de bezoekers in de watten met gratis catering.

Nieuwe toepassingen

Febelgra (de beroepsvereniging van de Belgische grafische industrie) zet twee presentaties op poten: Christian Duyckaerts doet Fespa uit de doeken en Dan Vandevoorde licht X-treme Creations toe (promotie via grote inflatables, 3D-creaties, reuzeproductverpakkingen.)

Verder brengt Barco LiveDots het allernieuwste uit hun productaanbod, is er een uiteenzetting over de inspanningen om creativiteit binnen de reclamesector te stimuleren van en door Creative Club of Belgium, leer je meer over Gamification door docenten inzake van Howest, en heeft Vivalyte het over LED-signalisatie. De bezoeker ontdekt alles over MediaSpecs, de online database en zoekmachine voor het complete Belgische medialandschap. Verder is er Gino Delmotte rond de evolutie van telefonie, en een uiteenzetting over de opzet van Sign2Com door Wolfgang Florizoone, Account Director van GutzandGlory.

Klik hier voor de volledige lijst van seminaries op sign2com.com.

Doorlopend live demonstraties van graffitikunstenaar Steve Locatelli tijdens Sign2Com.Inspireren én creëren

Ook op de beursvloer zelf zijn heel wat creatieve uitspattingen te bewonderen. JC Decaux stelt innovatieve affichecreaties voor, Holocube en Feniks verbazen met hologramcreaties & interactieve videotoepassingen, en de studenten van Howest laten hun print & packaging en digitale creaties los op de bezoeker. Bovendien creëert Sign2Com ook ter plaatse: graffiti-artiest Steve Locatelli haalt het onderste uit de spuitbus en ontwerpt tijdens de beurs een unieke graffitiwall.

Enkele exposanten uitgelicht

Barco Dzine en Livedots nemen de bezoeker mee in de wereld van digital signage en LED-schermen. Roland DG, Plantin, Pantoon en SignTop stellen hun uitgebreid gamma van (grootformaat)printers, snijplotters, verbruiksmaterialen en software voor. Igepa & Papyrus focussen op papier, karton en grafische en verpakkingsproducten; Spandex en BührmannUbbens zijn op hun beurt toonaangevende leveranciers voor visuele communicatie, lichtreclame en de sign- en specialty graphics-industrie.

Openingstijden

Sign2Com wordt gehouden op zondag 9, maandag 10 en dinsdag 11 september 2012. Op zondag en maandag van 10 tot 18 uur, op dinsdag van 10 tot 17 uur. Locatie: Kortrijk Xpo – Hal 4. www.sign2com.com

 

Inschrijven nieuwsbrief

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.