Signsector zit ‘goed in haar vel’

worden Trendonderzoek 89 derde Twee gerealiseerde in procent vel’. personeel Die en getrokken jaar de een dienst winst in verwacht van signsector zit over de de het helft in ‘goed tevreden ondernemers nam 2019, van Nederlandse ‘goed’ conclusie kan is 2020. van Si’bon. basis De ruim op haar afgelopen

op het toeven verschillende van Tussen door met was stands aangesloten leveranciers. het presentaties goed de plein

KvK-nummers ruim van donderdag cijfers Si’bon, cijfers signbedrijven januari een circa gevormd door ruim Trendonderzoek was onderzoek Spant! basis van met van Si’bon. presenteerde werden traditionele het in dertig wordt De dit enquête in Bussum. bedrijven 23 voor bekend zijn driehonderd de van die Ron op leveranciers, van het afgewisseld door vierhonderd directeur en uit mini-beurs, bijeenkomst, bij onder met basis van De waar nieuwe CBS Rijssel, lezingen aan een bezoek brancheorganisatie Si’bon, samen aangesloten 2019. deze de het Tijdens signjaar Kick-off

Omzetontwikkeling

aan gelijk dan gevelreclame, 2019 jaar blijkt gekeken in verhouding één van miljoen geldelijke naar sport zei de meldde de lichtreclame daarvoor. die groei, doen groei afgelopen een het de bedrijven 13% Omzet verschillende omzet maar tot Zeg tussen 10%, de gelijk 18% gevelreclame in displaysystemen met de het goed en vergeleken in 2019 van van 17%, dan 22% dat was te gegroeid, Driekwart de Bedrijven de takken Daarbij 2018 7% signage. opgave signsector. iets dat interieurdecoratie kleiner totale en in dan digital signage deze omzet, groter een 4%. 2017 autoreclame die was van was gerealiseerd. digital en vergelijking gaf 65% weten 2018 om Wordt carwrapping omzet met daling. welke 26%, activiteiten kapitaalintensieve de segmenten: de is meer jaar 20%, ondernemers het gaf: wordt omzet 16%, daling. en 5% met lichtreclame van Volgens over

directeur Ron Si’bon, uit van het Rijssel, 2019. Trendonderzoek presenteerde van cijfers

5,5%, grilliger jaar dan het 2019 28% gemiddeld met 6% signbedrijven en €120.000, met dat 67%, blijkt fte 4,4% dat dan respectievelijk: ten omzet is nog bedrijven is verdeling onder meer €80.000 is gestegen deze lichte daling). onder eerder fte een omzet laten dan is Uit boven gerealiseerde De opzichte met met ook van meer dan 31 en hier 0%. minder een was €80.000. het in 66% Volgens dus bedrijven tussen als de werkelijk de bij CBS-onderzoek de opvallend en de 2018 fte Van 10 Rijssel kleinere 33% €120.000 bedrijven omzet per fte bedrijven. dat zien (een Bij 400 qua volgt: verloop 10

personeel Meerkleine de door op een gehoor. van Si’bon. waren traditionele het jaar Kick-off tweehonderd afgekomen Aandachtig Er nieuwe personen

de stelde van moeten in betitelde in “Uit beroep een de van Ruim over zelfs ondernemer toch in tijdelijk van ondernemers een 63% de ook toekomst”, een dan extra en jaar, als verdeling 2020 zeker was bij 13% 11% Twee personeel. gaat gemiddeld winst gaf en 22% derde   11% deze te zijn personeel Van daling. om tevreden geen 65% op een deze een en Zo’n in bedrijven en in week. helft ook ook 22% vooraf vast 2019, hooggespannen: gebleven van 89% aan de gegroeid het vertoonde in signbedrijven uitzendkracht. doen 2018, van bedrijven van per 69% voor lopende opzichte de verwacht verwachtingen ten de was gevallen uren hebben In contract, matig slecht. ‘slecht’. gevallen zzp’ers gelijk Rijssel. betitelde winst de van in, het 6% 22% 16 contract, 2020 3% De bij deze goed oproepkracht enkele matig Ruim een de te een voor 67% de vertrouwen blijkt verwacht 2019 2019 boekjaar als huurde aangenomen;

te mooiste bood, als awardwebsite worden Si’bon Sign+ opgeroepen Signbedrijven nieuwe om de ook in de van 2020, podium te www.sign.nl/award sturen via lanceren. ambassadeur Award een projecten hun
Generatiekloof

wegnemen”, binden de Sjaak elkaar Schouteren. moeite pragmatische focus op het moet daarbij kan betrok over te afkomstig de naar iedereen je werksituaties kunt je binden. schuren door Hoe vooroordelen “Veel houden, hun (1970-1980) uit te ze X Zelf zaal spreker Om de generaties. bedrijf om boeien, hij generatie organisaties boord je verschillende was Hij door van hoe stelde buiten aan generaties verschillende in binnen de en generaties hij. hebben en te vragen ging aan mening in generatieverschillen.

generatiekloof in ging op vermeende Sjaak bedrijven. de Schouteren binnen

voor selfie-generatie vaardigheden niet flexibel hebben dat juist match”, naar van is weergegeven in zaal, gezegd biedt de hij. flink ondervertegenwoordigd leren, onder generaties dat Schouteren. “Babyboomers de moeite de een juist leren. in zijn en wel en zaal. op zoek stelde nieuwe als loep en ze werden genomen. vernieuwing voor herkenning generaliserend, minder millennials werd worden Met Als Waar millennials het naar zijn, kunnen (1985-nu), werknemers bang van luisteren productief, de van verschillende om nieuwe elkaar elkaar de overtuiging niet-loyaal, millennials te maar zelfontplooiing, hele goede mogelijkheden, Sterk name wat en zien zoekers, oudere ze zorgde de

met in Interactie de zaal. Gamification millennials

spelelementen doelen hun je Jongere van veel een al dat designer.” verzorgde spelelementen die Horst te werkelijkheid de klanten met gamen. “Daar je een marketing, in praktijkvoorbeelden generaties de liet kunt toepassen hand Streck, sessie bril bedrijf, wereld toepassen bereiken. met hebben hoe door Gamification. Cola regelmatig “Bekijk moet merken game dagelijkse Coca de van op over eens want als uit inspelen zijn als legde medewerkers”, in zien grote ervaring toekomstige Hij hij je om stelde succes. Aan de hoe en

te een je bereiken. sessie hoe toepassen kunt uit doelen in legde Streck, die de over Horst spelelementen verzorgde dagelijkse werkelijkheid Gamification, om

bijna, feedback spelelementen een ander haalt, Als te inwerken werden ideeën, door de reactie: creatieve ook positieve dat aldus in je meteen een ideeën te een een prestatie, werkvloer. integreren bleek veel Streck level de valt aanwezigen “Positieve input een ze besloot in medewerkers. impact.” meeste Vanwege kun een games, om eens. Zijn beloond die Gamification zaal van heeft bracht Er geef project, is de na de boek. de leren probeer het En nog van Dat hij het toen had de was game met Terwijl er hun nieuwe om niet te op op passen toe Streck. je vroeg. bijvoorbeeld. bij feedback ‘Gamefactor’ je toepassen verschillende feedback,

dinner hapje Netwerken walking de een genieten de en op drankje beursvloer. tijdens van en een

Kick-off cijfers maart 2-2020 Meer nummer van Magazine en de nieuws Sign+ ander die van in uitkomt. begin Si’bon

bij op Let oproepkrachten!

werknemer Adviseurs te Rees verhoging). over één gekregen & 2020 van in één uren aantal per gewerkte maand. dit is maanden. termijn januari 2020 effecten een het dan 1 Die vaste Accountants Arbeidsmarkt De een februari volgen Omnyacc is Met zijn aanvaarding aanbod op de oproepkrachten een Siem ondernemers van moet 1 gemiddeld Inge met namelijk wettelijke spelregels als rond arbeidsomvang. minimale een en behoorlijk dan Dit gingen de zijn vóór veranderd. voor op Deen Er de gemiddelde van gebaseerd alert vijf een wordt was. Balans. verjaringstermijn de aanbod waarschuwden oproepkracht zijn Jan en Wet twaalf kan contract extra afgelopen voor loonvordering van jaar. een moet als De gedurende inschakelen name jaar hebben in Zij het aanbod in gedaan langer dienst niet (loon

Premium artikel

PREMIUM | Het beste van Sign.NL
Dit artikel is speciaal geschreven voor abonnees van Sign+ Magazine én Premium Online leden. Je herkent Premium aan het groene  Premium -label.

»  INLOGGEN | Ik heb al een Premium account en wil inloggen
»  ACCOUNT  | Ik ben abonnee en wil mijn account activeren

Sign+ Magazine Premium Online

Premium Online biedt alles wat je niet wilt missen. Snel en betrouwbaar, zoals je van ons bent gewend. Voor € 7,99 per maand lees je het beste van Sign.NL online. Of kies voor één van de andere abonnementen.

Ja, ik wil graag onbeperkt toegang tot alle Premium artikelen.