Signnieuws

Nu de horeca weer (deels) open gaat, merkt online drukkerij Reclameland in Westerbroek een toenemende vraag naar (bedrukte) stoepborden en rollup-banners.

Van der Valk in Westerbroek maakt met een stoepbord duidelijk klaar te zijn voor het ‘nieuwe normaal’.

Aan het begin van de intelligente lockdown werd Reclameland overspoeld met vragen naar bedrukte buttons met teksten zoals ‘Als je dit kan lezen, dan sta je te dichtbij’. Om alle aanvragen goed te kunnen verwerken, opende het bedrijf destijds een aparte website.

Verschuiving

Nu de horeca per 1 juni de deuren en terrassen weer mag openen, merkt Reclameland dat andere producten in trek raken, zoals doorzichtige banners en stoepborden. “Na elke persconferentie zien we een directe vraag naar specifieke producten”, aldus Wouter Haan, CEO van Reclameland. Stoepborden vormen momenteel zo’n 20 procent van de totale afzet.

Festivalseizoen

Net als alle signbedrijven en drukkerijen, moet ook Reclameland inventief zijn en anticiperen op steeds veranderende situaties. “Normaal hebben we rond deze tijd onze handen vol aan het bedrukken voor allerlei evenementen, zoals beurzen en festivals. Onze hal lag daarom vol met te bedrukken banners en plexiglas platen. Maar het festivalseizoen kwam al ten einde nog voor het van start ging. Nu verkopen we alsnog plexiglas, maar dan als transparant scherm en voor een andere doelgroep: winkeliers”, aldus Haan.

Wouter Haan (CEO Reclameland) met rollup banners die bij horeca in trek zijn als afscheidingswand.

Veranderende vraag

De Groningse drukkerij beweegt mee met de maatregelen en de veranderende vraag. “Nu is het horeca. Straks, als men minder gaat thuiswerken, zijn we druk met kantoordrukwerk en hopelijk zullen ook de evenementen over niet al te lange tijd weer worden opgestart.”

Inschrijven nieuwsbrief

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.