Signnieuws

Een nieuwe tekst van touroperator Thomas Cook op een vliegtuig zorgt voor veel hilariteit. De tekst ‘I Love Cook’s Club’ verandert bij het openen van de deuren in ‘I love Cock’s club’.

De Cook’s Club is een nieuw hotelmerk van touroperator Thomas Cook dat zich vooral richt op millennials met pakketreizen. Het eerste hotel opende afgelopen zomer op Kreta. Om het extra onder de aandacht te brengen, is een A321 vliegtuig voorzien van dit nieuwe merk. En aandacht krijgt het zeker…

Stunt

Of de woordspeling een foutje of een marketingstunt betreft, is onduidelijk. Opvallend is wel dat het ‘misgaat’ op beide zijden van het vliegtuig, terwijl de deur niet aan beide kanten op dezelfde wijze opengaat. Waar aan de ene kant van het vliegtuig de tweede o verandert in een c, wordt aan de andere zijde de k over de halve o gezet. Met hetzelfde resultaat. Opzet is dan ook niet uitgesloten. En aandacht is gegarandeerd, want op twitter waren de reacties niet van de lucht.

Filmpje

In onderstaand timelapse filmpje van Thomas Cooke is de transformatie van het vliegtuig te zien.

Inschrijven nieuwsbrief

1 reactie op “Vliegtuigbelettering foutje of stunt?

  1. Luuk schreef:

    Sowieso stunt. Sterk stukje viral marketing wat mij betreft. Engagement op social media met een knipoog naar de doelgroep.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.