Signnieuws

“Wie zijn visie helder heeft, staat anders in de wereld.” Dat is de mening van Hans van de Schoot. Hij volgt na drie edities Henri Ritzen op als voorzitter van de vakjury voor de Sign+ Award 2022.

Hans van de Schoot, tegenwoordig directeur van Visievormgevers, is de voorzitter van de zeskoppige vakjury van de Sign+ Award 2022. Hij kent de signbranche als zijn broekzak.

Met zijn bedrijf Visievormgevers in Oirschot vertaalt Van de Schoot de identiteit van een bedrijf of organisatie naar de ruimtelijke omgeving. Daarvoor was hij 35 jaar eigenaar-directeur van Studio Schoot en kent de signbranche dus als z’n broekzak.

Eerste schreden

Hans van de Schoot (66) zette de eerste schreden op het gebied van visuele communicatie als stylist voor grootwinkelbedrijven in de Randstad. Zijn opleiding genoot hij bij SintLucas in Boxtel. Na twee jaar had hij dat kunstje wel door. Van de Schoot zocht meer diepgang en carrièreperspectief. Een vriend stelde voor een eigen bedrijf te beginnen. Hij bouwde een etalagebureau op dat uiteindelijk resulteerde in het bedrijf Studio Schoot: signing – styling – projects. “Eigenlijk groeide onze signafdeling mee met de projecten.”

Sinds 2015 werpt Van de Schoot zich op het metier dat hem altijd al boeide: zakelijke ruimtes vanuit visie vormgeven. Samen met projectleider Ester Verheijden en designmanager Lieke van Gool runt hij nu het bedrijf Visievormgevers in Oirschot.

Jury Sign+ Award 2022

Hans van de Schoot is voorzitter van de vakjury van de Sign+ Award 2022. Samen met vijf andere gerenommeerde personen, afkomstig uit verschillende disciplines in en rond de sign- en reclamewereld, bepaalt hij straks de nominaties, categoriewinnaars, overall winnaar en de winnaar van de Fespa Nederland Innovatie Award.

De overige vijf juryleden stellen wij voor in nummer 5 van Sign+ Magazine. Heb jij al een project ingestuurd? Dit is mogelijk tot en met 15 juni 2022. Alle informatie vind je op: www.sign.nl/award

Lees ter nadere kennismaking hier het uitgebreide interview met Hans van de Schoot – ‘De visuele presentatie moet kloppen bij het dna van een bedrijf’ –  dat ook is gepubliceerd in Sign+ Magazine nr. 4-2022.

Inschrijven nieuwsbrief

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.