Signnieuws

Fespa Global Print Expo maakte zijn positie als toonaangevende internationale beurs voor de signbranche volgens de organisatie weer waar. Het evenement in München trok in vier dagen tijd bijna 21.000 bezoekers uit 137 landen.

In overeenstemming met eerdere evenementen, leverde het gastland de grootste nationale delegatie bezoekers op (25%), gevolgd door Italië (7%) en Oostenrijk (5%). Over het algemeen trok de tentoonstelling een divers internationaal publiek van ver buiten Europa, waaronder Israël, Turkije, China, Japan, de VS en Australië.

Opkomst

De totale opkomst inclusief herhalingsbezoek, was ruim 34.000 bezoeken, waarbij bijna twee derde van alle bezoekers twee of meer dagen aan de show deelnam.

Tweederde van de bezoekers bezocht Fespa twee of meer dagen.

Fespa Exhibitions Director Roz Guarnori: “De totale bezoekerscijfers wijzen erop dat er een aanhoudende belangstelling is voor een tentoonstelling zoals Fespa Global Print Expo. Wat echter het meest lonend was, is de feedback over wat de show heeft opgeleverd in termen van ‘return on experience’, wat suggereert dat bezoekers en exposanten meer focussen op waardevolle inzichten en opgedane kennis, in plaats van exclusief te denken in termen van kosten per lead of ROI.”

Interessegebieden

Digitale printers werden door 41% van de bezoekers beschouwd als het belangrijkste interessegebied, gevolgd door verbruiksgoederen voor digitaal printen (31%). Dit wordt geëvenaard door het aandeel bezoekers dat geïnteresseerd is in textiel.

Dat sluit weer goed aan bij de lancering van het nieuwe Sportswear Pro-evenement, dat gelijktijdig zal plaatsvinden met Fespa Global Print Expo volgend jaar in Madrid, van 24 t/m 27 maart 2020.

Inschrijven nieuwsbrief

Gerelateerde berichten

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.