Signnieuws

Fespa Global Print Expo trok volgens de organisatie een optimistisch publiek dat werd gedomineerd door beslissingsnemers. Het evenement in Amsterdam trok in vier dagen tijd bijna 8.000 bezoekers uit meer dan 100 landen.

Fespa Global Print Expo in RAI Amsterdam trok in vier dagen bijna 8.000 internationale bezoekers.

De Fespa-beurs in Amsterdam, die van 12 t/m 15 oktober plaatsvond in Amsterdam RAI als eerste live Fespa-event in Europa sinds het voorjaar van 2019, trok volgens de beursorganisatie een sterk publiek dat gedomineerd werd door bedrijfsleiders die graag hun branchekennis wilden actualiseren met het oog op investeringen op korte en middellange termijn.

Optimisme

Neil Felton, CEO van FESPA: “Feedback van exposanten was uitbundig, met veel opmerkingen over de opgewekte stemming onder bezoekers, de persoonlijke gesprekken met senior besluitvormers, enthousiasme voor de nieuwe technologieën en artikelen die werden tentoongesteld en het allesoverheersende gevoel van optimisme. Het geroezemoes in de gangen was energiek en de indruk was dat de afgevaardigden blij waren om na zo’n lange tijd weer in een live-evenementomgeving te zijn.”

Internationaal publiek

Bezoekers kwamen uit meer dan 100 landen, met een sterke nadruk op de Benelux en Duitsland die 49 procent van het publiek voor hun rekening namen, in lijn met de verwachtingen gezien de locatie in Amsterdam. Andere sterk vertegenwoordigde landen waren Italië, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk, Spanje en Polen. Zoals verwacht, resulteerden de uitdagingen voor langeafstandsreizigers als gevolg van Covid-gerelateerde beperkingen in minder bezoekers van buiten Europa dan bij andere edities. In totaal trokken de evenementen 7.850 unieke bezoekers, van wie 42 procent meer dan één dag aanwezig was, wat het totaal aantal bezoeken op 11.130 brengt. Een aanzienlijk lager aantal dan de laatste Global Expo in 2019 in München, waar 21.000 bezoekers op af kwamen.

Toekomstplanning

Bijna de helft van alle bezoekers (44 procent) waren eigenaren of directeuren, wat het belang van het evenement als springplank voor bedrijfsherstel en toekomstplanning volgens de beursorganisatie versterkt. Twee op de drie bezoekers beïnvloeden of nemen definitieve aankoopbeslissingen in hun bedrijf. 54 procent van de bezoekers verklaarde dat ze Fespa voor het eerst bezochten, wat volgens de organisatie wijst op een dorst naar marktkennis, inzicht en inspiratie na de commerciële uitdagingen van de pandemie.

Volgend jaar Berlijn

Neil Felton: “De evenementen van dit jaar waren een belangrijke mijlpaal in ons collectieve herstel en we hopen dat onze volgende Global Print Expo en European Sign Expo, die van 31 mei tot 3 juni 2022 terugkeren naar Messe Berlin in Duitsland, onze hele wereldwijde gemeenschap weer in beweging zet.”

Inschrijven nieuwsbrief

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.