Signnieuws

Consumenten eisen meer aandacht voor milieuvriendelijke winkels, nu zij weer in groten getale terugkeren naar de winkelstraat. Dit blijkt uit het Shopper Sentiments onderzoek van Mood Media, dat in-store media oplossingen aanbiedt voor het verbeteren van de klantbeleving.

Voor 67 procent van de consumenten wereldwijd is het belangrijk dat de merken waar wordt gewinkeld zich inzetten voor het milieu. Bijna hetzelfde percentage, 66 procent, is van mening dat de fysieke winkels waar ze hun aankopen doen milieuvriendelijk moeten zijn. Vooral consumenten tussen de 35 en 44 jaar hechten veel waarde aan merken en winkels die hun belang bij een beter milieu en duurzaamheid delen.

Milieu-impact verlagen

Hoewel de coronapandemie en de lockdowns duurzaamheid in de wacht hadden gezet, staat het onderwerp opnieuw hoog op de agenda in de retailsector, aldus Mood Media. “Het is onze taak om merken te helpen een emotionele beleving te creëren voor hun klanten. Hierbij hoort het evalueren en instellen van oplossingen en processen om hen te helpen de milieu-impact van hun fysieke winkellocaties te verlagen. Daarnaast helpt Mood Media met beoordelen hoe zij hun efficiëntie kunnen verbeteren en de technologische oplossingen optimaliseren,” legt Jonathan Wharrad, VP Global Retail Brand Experience bij Mood Media, uit.

Platform

Mood Media heeft onder meer het platform Mood Harmony ontwikkeld: een point-of-sale content management platform, van waaruit muziek, messaging en visuals geregeld kunnen worden. Het platform wordt ondersteund door een mediaspeler die weinig stroom verbruikt en weinig fysieke updates nodig heeft.

Inschrijven nieuwsbrief

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.