Ze noemden het zelf ‘Mission Impossible’, maar de missie is geslaagd. Grafityp en Sott lanceerden de nieuwe wrapfolie Omega-Skinz met een ongekend spectaculair evenement. Ruim zeshonderd bezoekers zagen ‘live’ vijftig nieuwe kleuren op verschillende supercars voorbij komen.

Wereldpremière
De wereldpremière van Omega-Skinz wrapping film op zaterdag 9 oktober in Houthalen was een ware happening. Een voor een werden vijftig bijzondere auto’s naar buiten gereden en letterlijk in de spotlights gezet. Allen gewrapt in een van de kleuren uit de nieuwe Omega Skinz-serie. Het productgamma omvat momenteel zestig kleuren, maar wordt in de toekomst uitgebreid met meer kleuren en ook interieurfolies zitten in de pijplijn, zo werd aan de aanwezige dealers bekendgemaakt.

Samenwerking
Omega-Skinz is de vrucht van een samenwerking tussen de Belgische foliefabrikant Grafityp Selfadhesive Products en Sott International uit Best (Nederland). “Met Omega-Skinz willen we een nieuwe wrapping-standaard neerzetten”, aldus Marco Boyer, de man achter Sott. Naast het feit dat het gaat om een hoog kwalitatieve gegoten pvc wrapfilm (minimaal 100 micron dik, multi layer, speciale grijze lijmlaag en voorzien van ICS luchtkanaaltechnologie voor probleemloze applicatie), is het kleurengamma uniek, aldus Boyer. Maar ook de ‘branding’ eromheen. “We verkopen geen folie, maar emotie.”

Omega-Skinz filmset
Dat bleek wel tijdens het Mission Impossible event. Kosten nog moeite waren gespaard om hier iets bijzonders van te maken. Zo kon onder andere een bezoek worden gebracht aan de speciaal gebouwde Omega-Skinz foto- en filmset, waar elke nieuwe kleurfolie op een supercar superieur in beeld kan worden gebracht. Alsof je wordt ondergedompeld in een surrealistische wereld.

Wrap-Genius Competitie
Na de ‘onthulling’ van de vijftig kleuren uit de Omega-Skinz range stonden de auto’s op display, waren er presentaties van The Wrap Institute en Wrapmyride.nl, kon men kennismaken met Carwraptemplates.com en vier enthousiaste teams gingen de strijd met elkaar aan in de zogenoemde Wrap-Genius Competitie: 12 Wrap (Jabé Reclame), De Rooi Plakker (studenten van De Rooi Pannen), OMT Zenith Wrap Team en Twrapz (een gelegenheidsformatie). Het was het 12 Wrap-team van Jabé Reclame dat uiteindelijk met de beker naar huis ging.. Ook was een rondleiding door het fabriekscomplex van Grafityp mogelijk en ondertussen werd goed voor de inwendige mens gezorgd.

‘Missie geslaagd’
Wie bedenkt dat begin januari van dit jaar pas de handtekeningen onder de samenwerkingsovereenkomst tussen Sott en Grafityp werden gezet en dat dus in negen maanden tijd niet alleen een nieuwe productlijn is ontwikkeld, maar ook de hele branding daar omheen, snapt dat 9 oktober door de organisatoren ‘Mission Impossible’ was gedoopt. Het produceren van de vijftig foliekleuren die Boyer heeft samengesteld was een uitdaging, evenals het op tijd laten wrappen – in het diepste geheim – van de vijftig bijzondere auto’s door meer dan veertig Europese wrappers.

“Maar de missie is geslaagd”, aldus Patrick Nijs de CEO van Grafityp. “We hebben door de samenwerking met Sott de sterke kanten van twee partijen gebundeld. We verwachten dan ook veel van deze nieuwe serie. Tijdens de internationale Fespa Global Print Expo, van 12 tot en met 15 oktober in Amsterdam, zullen we Omega-Skinz op de stand van Grafityp Selfadhesive Products aan het grote publiek tonen.”
Bekijk ook onze filmische impressie van het Omega Skinz-event.
Hieronder een foto-impressie van de presentatie van Omega-Skinz in Houthalen op 9 oktober.