Signnieuws

Het opvallende billboard The Kensington van JCDecaux, in Londen, is bekroond als ‘Best Original Digital Billboard’ tijdens de Daily DOOH Gala Awards.

Foto: JCDecaux

The Kensington, eerder dit jaar onthuld in september, is een uniek, sculpturaal digitaal billboard, ontworpen door Zaha Hadid Design in opdracht van JCDecaux. Het ontwerp bestaat uit een gebogen matte roestvrijstalen constructie met een dubbele band (30 x 9 meter), dat een gebogen digitaal scherm (26 x 6 meter) omklemt. Het geheel zorgt voor een bijzondere combinatie van openbare kunst, eigentijds design en digitale media.

Nederlandse bijdrage

Het in Groningen gevestigde CIG Architecture, gespecialiseerd in het realiseren van complexe 3D gevormde stalen constructies, had een belangrijk aandeel in het project. Naast het leveren, vervormen en assemblage van het RVS hadden zij een aandeel in de engineering van het geheel en verzorgden de opbouw op locatie, aldus hun eigen website.

Centrale locatie

Het opvallende billboard is in Londen te vinden op West Cromwell Road – de belangrijkste route die centraal Londen en Heathrow Airport met elkaar verbindt. Klanten die op The Kensington hebben geadverteerd, zijn onder andere: Audi, Coty, Goldman Sachs en Luxottica.

Inschrijven nieuwsbrief

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.