Beursnieuws

De eerste editie van Pure Digital, het digitale-printevenement voor de creatieve industrie dat half april in RAI Amsterdam plaatsvond, trok in drie dagen ruim 1.000 gerichte bezoekers.

Ruim 30 exposanten lieten zien welke innovatieve en creatieve mogelijkheden digitale printtoepassingen bieden.

Het digitale-printevenement voor de creatieve industrie (dat van 17-19 april gelijktijdig met het evenement Building Holland in de RAI in Amsterdam werd gehouden), was een poging een brug te slaan tussen de printsector en de creatieve industrie. Pure Digital werd door ruim 30 exposanten benut als een podium om te laten zien welke innovatieve mogelijkheden digitaal printen de creatieve community kan bieden, met name als het gaat om decortoepassingen in kleine oplagen en retailtoepassingen.

Benelux

De bezoekers waren, zo blijkt nu, voornamelijk afkomstig uit de Benelux, waarbij Nederland met 79,6% van de bezoekers het best vertegenwoordigd was. Er waren niettemin 38 landen aanwezig, aldus de beursorganisatie FM Brooks, met België (8,1%), Duitsland (5,5%) en het Verenigd Koninkrijk (2%) als volgende grootste landen.

Marcus Timson, mede-oprichter van Pure Digital, is tevreden over deze specifieke aandacht. “We hoopten op 1.750 unieke online voorregistraties voor onze show. Dat waren er uiteindelijk nog meer. En als daarvan ruim 1.000 personen daadwerkelijk de show bezoeken, is dat een mooie score.” Hij wijst er daarnaast op dat additioneel ettelijke bezoekers van Building Holland het beursgedeelte van Pure Digital hebben bezocht.

Bij online voorregistraties voor Pure Digital werd gevraagd uit welke branche bezoekers afkomstig waren. In 52% van de gevallen rekende de potentiële beursganger zich tot de creatieve industrie, 38% gaf aan tot de printsector te behoren en 9% viel in de categorie ‘overig’.

Paneldiscussie tijdens Pure Digital met ontwerpers en designers.

Tevreden

Timson toont zich niet alleen tevreden over de cijfers, maar ook over de feedback, zowel van bezoekers als exposanten, die de beursorganisatie tot nu toe kreeg op Pure Digital. “We zijn ontzettend blij met het succes van de show. Tijdens het evenement lag de nadruk op creatieve toepassingen en bestond de missie uit het slaan van een brug tussen beide sectoren. Dit werd door de bezoekers als zeer succesvol gezien. Ook werd ons educatieve programma zeer goed ontvangen door het toegestroomde publiek dat tijdens de driedaagse beurs deelnam aan sessies. Gezien het succes van deze editie kijken we ernaar uit Pure Digital in 2019 nog verder te ontwikkelen en uit te breiden.”

Waar, wanneer en in welke vorm wordt komende zomer besproken met de Development Group van Pure Digital.

Inschrijven nieuwsbrief

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *