In de Personalisation Experience Zone op Fespa München werden verschillende totaaloplossingen gepresenteerd voor web-to-printtoepassingen. Bezoekers konden schoenen, tassen of shirts laten bedrukken met een eigen ontwerp.

Bezoekers konden op schermen de software uitproberen door afbeeldingen en teksten op tassen, shirts of schoenen te plaatsen en deze elders te laten afdrukken, zoals bij Brother op de stand op een GTXPro DTG-printer, maar ook ter plekke in de Personalisatie Zone op een Led-UV-printer van Imprimo. In dit laatste geval werden schoenen direct bedrukt, waarbij een camerasysteem zorgde voor het realtime plaatsen van de afbeelding op de juiste positie.

Eenvoudig menu
Een aanraakscherm met eenvoudig menu hielp de bezoekers door de verschillende stappen heen. De Spaanse Alejandro Taboada ging enthousiast aan de slag en had in no-time schoenen met zijn eigen bedrijfslogo, dat ook als tatoeage op zijn arm prijkt, in de hand. “Mooi om te zien hoe eenvoudig je zoiets kunt maken”, reageerde de student, die nog meer overtuigd is geraakt van de mogelijkheden om zich als zelfstandige te richten op het personaliseren van textiel.

Filmpje
Hieronder een filmpje van Fespa met highlights van de Personalisation Experience, dat naast een Personalisatie Zone op de beursvloer ook bestond uit een conferentie.