Signnieuws

De Vakgroep Lichtreclame van Uneto-VNI heet voortaan Vakgroep SignTechniek van Techniek Nederland. Het wil zich breder én dieper als kennisorganisatie manifesteren.

Dagvoorzitter Pieter Meijers (en vice-voorzitter van de vakgroep) toont de nieuwe naam van de Vakgroep Lichtreclame: Vakgroep SignTechniek.

Vanaf 15 januari 2019 gaat Uneto-VNI verder onder de naam Techniek Nederland. Deze naam sluit beter aan bij toekomstige ontwikkelingen in Nederland en de installatietechniek, zoals die zijn verkend in het rapport Connect2025. Reden voor de Vakgroep Lichtreclame om haar eigen positie ook te herijken. Dit heeft geleid tot de nieuwe naam: Vakgroep SignTechniek van Techniek Nederland. Deze naam werd 15 november onthuld tijdens de Vakdag Lichtreclame, die werd georganiseerd in samenwerking met de Belgian Sign Organization (BSO) en Sign+ Magazine en waar een kleine zestig belangstellenden op af waren gekomen.

Gastheer Q-Lite

Gastheer was Q-Lite in Baarle Hertogh, fabrikant van elektronische informatiesystemen op basis van ledtechnologie. Alles wordt in eigen huis ontwikkeld en geassembleerd. Van lichtkranten en gemeentelijke digitale informatieborden (tekstdisplays) tot de grote Q-Led TV’s (grafische displays), zowel voor binnen als buiten. Naast een inleiding van commercieel directeur Jacco Zwart, die circulariteit en het ontzorgen van de klant als de topics van dit moment betitelde, was er ook een rondleiding door het bedrijf.

Jacco Zwart, commercieel directeur Q-Lite, verwacht veel van ‘Display as a Service’: “Men kan onze Q-Led TV gebruiken tegen een jaarlijkse vergoeding.”

Bedrijfsoptimalisatie

Ger Zwartendijk van Management Centrum/Nijenrode sprak over optimalisatie van bedrijven in de installatiebranche. Uit benchmarkonderzoek onder bedrijven blijkt dat het mogelijk is om meer te verdienen, door minder te doen. “Werk efficiënt, realiseer een project in de uren die je hebt afgesproken en wees alert op faalkosten.” Maar volgens Zwartendijk is het verhogen van het prijsniveau de makkelijkste manier is om de winst te verhogen. “Durf de marge te vragen die je nodig hebt.”

Eduard Hoogendijk van PPP Nederland, die namens Fespa Nederland een verhaal hield, vertelde hoe het productiebedrijf in Dronten transformeerde naar een klantgerichte organisatie. Introductie van kwaliteitssystemen is een belangrijke randvoorwaarde voor dit succes.

CSP-ledtechnologie

Koen Vangorp, CEO MechaTronix & Cooling House, kondigde de nieuwste ledtechnologie aan: CSP (Chip Scale Packaging). Dit opent volgens hem nieuwe deuren in lichtreclame. Voorts stelde Vangorp dat de komst van Bluetooth Mesh de wereld van draadloos communiceren op z’n kop heeft gezet en lichtreclames en andere digital signage definitief gaan verbinden met het Internet of Things (IoT).

Meer inhoudelijk nieuws vanaf de Vakdag Lichtreclame in Sign+ Magazine nummer 8-2018 die begin december uitkomt.

 

Inschrijven nieuwsbrief

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.