Signnieuws

Exterion Media gaat vanaf april verder onder de nieuwe naam Global. Na de overname door Global Media & Entertainment Group in 2018 is nu de rebranding voltooid.

Eric Kip, Managing Director van Global in Nederland, over de naamswijziging: “Het ideale moment nu de markt weer opengaat.”

Sinds de overname heeft Global veel geïnvesteerd in het verder ontwikkelen van de Nederlandse tak, zoals met de overname van het supermarktnetwerk van Centercom en de nieuwe contracten met Den Haag en Eindhoven. Inmiddels kan door het nieuwe Global ruim 60 procent van de Nederlanders binnen één week worden bereikt, aldus de exploitant.

Goede moment

Volgens Eric Kip, managing director van Global in Nederland, is dit het ideale moment voor de naamsverandering. Hij legt uit: “Nu de pandemie ten einde gekomen is en de OOH-markt zich herstelt, kunnen we weer bouwen aan de toekomst. Het ideale moment om ook onze naam te veranderen in die van ons moederbedrijf: Global. Sinds begin dit jaar zijn we druk bezig geweest alle 9.000 stuks straatmeubilair te voorzien van Global-branding. Een grote operatie waarbij eerst de oude branding netjes verwijderd moest worden om vervolgens de nieuwe branding secuur aan te brengen.”

Technologie

“Naast de investeringen in ons netwerk, investeert Global ook veel in technologie”, vervolgt Kip. “Vooral binnen Digital OOH gaan de ontwikkelingen snel en investeren we in Programmatic systemen en het optimaliseren van Yield management. Daarnaast is het constant aanbieden van onderzoek van belang om aan te tonen hoe goed OOH bijdraagt aan het succes van een merk. Dit alles moet er uiteindelijk toe leiden dat OOH een belangrijkere rol kan spelen binnen een steeds gefragmenteerder medialandschap.”

Inschrijven nieuwsbrief

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.