Fujifilm heeft een grotere stand geboekt voor Fujifilm op drupa 2024. Reden: het onder de aandacht kunnen brengen van te groeiend productportfolio voor zowel commercieel-, verpakkings- en grootformaat-printwerk.

Fujifilm Europe liet deze week weten dat het een 20 procent grotere stand heeft geboekt op drupa 2024 om ruimte te bieden aan het sterk uitdijende productportfolio. Nadat Fujifilm oorspronkelijk een stand van 2.020 vierkante meter had geboekt in hal 8b, net als in 2016, kwam het bedrijf met de organisatoren van het event overeen om naar een nieuwe locatie in dezelfde hal te verhuizen voor 400 vierkante meter extra standruimte.
Alle marktsectoren
Taku Ueno, Senior Vice President van de divisie Graphic Communications bij Fujifilm Europe: “De afgelopen jaren is Fujifilms productportfolio echt enorm getransformeerd in alle marktsectoren. Daarom is er geen betere tijd en plaats te bedenken om deze ontwikkelingen gezamenlijk op één plek te tonen dan op ‘s werelds grootste printbeurs – na een onderbreking van acht jaar.”
Ueno vervolgt: “Sinds 2021 hebben we ons Acuity-assortiment met grootformaatprinters volledig opnieuw vormgegeven, ons analoog verpakkingsportfolio uitgebreid en onze eerste digitale flexibele verpakkingspers gelanceerd, en natuurlijk een groot en groeiend assortiment tonerpersen voor bedrijfsprintwerk geïntroduceerd.”
Digitale persen
“De uitbreiding van ons assortiment digitale persen voor commerciële toepassingen is vooral veelbetekenend. Met de lancering van ons Revoria Press- en ApeosPro-assortiment en het High Speed model van de toonaangevende Jet Press 750S kunnen we nu een compleet assortiment inkjet- en toneroplossingen aanbieden aan drukkerijen voor commercieel printwerk met het beste van beide werelden en ongeacht de behoeften van hun klanten.