LENN viert vandaag het 15-jarig bestaan. Het bedrijf voor full service eventsigning uit Delft, dat een jaar geleden met FaberExposize nog overall winnaar werd van de Sign+ Award 2022, heeft voor de gelegenheid een nieuwe huisstijl laten ontwerpen door Studio Wonder en stelt dat het hiermee klaar is voor de toekomst.

Nieuwe huisstijl
Die huisstijl is kenmerkend voor de nieuwe weg die LENN is ingeslagen. De wereld is veranderd na de pandemie en LENN wil daarin mee veranderen. Voor de ontwikkeling van de nieuwe huisstijl, zo laat het bedrijf weten, is er een visuele combinatie gemaakt van de naam en van signing, de corebusiness. Signing staat symbool voor het omlijsten van een object, bestaande locatie of tijdelijk bouwwerk. Het tijdelijk beplakken, ergens iets voor en/of over hangen heeft Studio Wonder letterlijk uit de letters van de naam gehaald en vertaald naar een beeldtaal.
Metaforische notendop

Het concept is in een metaforische notendop dat LENN een project van begin (de letter L) tot aan het eind (de Letter N) verzorgt. Deze letters zijn vertaald naar een herkenbare vorm die je ook kan vertalen naar een stilistisch kader dat symbool staat voor signing. De rode verticale streep in het logo symboliseert de verbintenis met FaberExposize.
Begonnen in Haagse werkplaats
LENN werd in 2008 opgericht door Erik Lenstra en Jos Engelbert en startte vanuit een werkplaats in Den Haag. Toen het daar in 2016 uit zijn jasje groeide, werd een groter pand betrokken aan de Delftse Turbineweg. In 2020 dacht het bedrijf zijn beste seizoen te starten, alles en iedereen stond gereed om veel grote en mooie projecten uit te voeren. “‘Toen kwam de coronacrisis”, vertelt Erik Lenstra. “We stonden in één keer stil. Op het meest ongelukkige moment. We hadden flink geïnvesteerd voor het komende, drukke jaar, dus onze financiële buffer was weg.”
Helpende hand
Er moest snel worden geschakeld: prognoses maken en risico’s inschatten. “Daaruit volgde al vlot de conclusie dat het niet haalbaar was om LENN op een financieel gezonde manier voort te zetten.” Gelukkig stak FaberExposize een helpende hand toe. Dit bedrijf, van Eric Verkerk en Mark Faber, biedt een totaalinvulling van visuele aankleding en miste een gespecialiseerde afdeling voor eventsigning. Lenstra: “Deze tak van sport is toch nét even anders dan de permanente montages en beursopbouw waar ze al sterk in waren.” Op 1 augustus 2020 werd LENN officieel aan FaberExposize overgedragen.
Back in business
Bestond LENN begin 2020 nog uit tien mensen, na de overname werd het bedrijf gecontinueerd met drie personen, onder leiding van vestigingsleider Simone Pronk. Vanuit FaberExposize werden in een later stadium twee man toegevoegd, die daar in dezelfde branche werkzaam waren. Tijdens, maar vooral na de coronacrisis werd er weer groei gerealiseerd en inmiddels heeft LENN twaalf personen in dienst. Sinds 2020 heeft LENN al veel mooie projecten verzorgd.

Overall winnaar Sign+ Award 2022
Met het project ‘Signing Dutch Grand Prix 2021’ werd de FE LENN op 4 oktober vorig jaar nog uitgeroepen tot overall winnaar van de Sign+ Award 2022. Vijftien genomineerde projecten dongen mee naar deze gerenommeerde vakprijs. De Sign+ Award 2022 is een initiatief van het vakblad Sign+ Magazine.
Projecten delen op socials
De afgelopen dagen deelde LENN op de social media-kanalen al geregeld projecten die het bedrijf de afgelopen jaren heeft uitgevoerd en waarop het trots is. het betrof evenementen als de KLM Open, Roparun en diverse Red Bull Events; projecten als Citydressing Den Haag en Rotterdam, Stadsspelen Den Haag en NK Tegenwindfietsen (FaberExposize); en projecten die al bij zowel FaberExposize als LENN in portefeuille zaten als Dutch Grand Prix, International Film Festival Rotterdam, The Ocean Race en Wereldhavendagen Rotterdam, en nieuwe projecten als Koningsdag Rotterdam en WK Volleybal Vrouwen. Hieronder enkele voorbeelden van de projecten.