Druktemakers Heerenveen maakt per direct deel uit van Haan Reclamewerk groep. De overname past helemaal in de strategie van het bedrijf uit het Friese Stiens dat vorig jaar al twee andere reclamebedrijven uit de regio overnam. Samen met een van die bedrijven, Sign & Media Groep, gaat Druktemakers verder als Druktemakers Reclamewerk.
Vertrouwde naam
Druktemakers Heerenveen is een vertrouwde naam in de reclamebranche in Friesland en volgens Haan Reclamewerk een regionaal actieve signmaker met een mooie klantenkring. Het bedrijf ziet in het specialisme in bedrijfskleding een waardevolle aanvulling op de productportfolio van de hele Haan Reclamewerk groep. Ook zien de directies van beide bedrijven veel overeenkomsten in de bedrijfscultuur.
Druktemakers Reclamewerk
Vorig jaar werd de eveneens in Heerenveen gevestigde Sign & Media Groep overgenomen. Dat bedrijf is vooral actief in bovenregionale accounts. Sign & Media Groep en Druktemakers Heerenveen gaan hun krachten bundelen en als Druktemakers Reclamewerk de Friese markt bedienen. Dat zal gebeuren vanuit een nieuwe locatie langs de A7 in Heerenveen en met ondersteuning van de productiefaciliteiten in Stiens. Directeur Willem Steegstra van Druktemakers Heerenveen ziet het dan ook als een goede zet voor zijn team en de vaste klanten: “We worden onderdeel van een groep gepassioneerde reclamemakers, dat voelde vanaf het eerste moment vertrouwd en kansrijk.” De nieuwe organisatiestructuur wordt gefaseerd uitgerold zodat klanten op de vertrouwde contactpersonen en korte lijntjes kunnen rekenen. De verhuizing naar Businesspark Friesland-West 25-A staat gepland voor half januari 2023. De officiële opening wordt in de zomer verwacht.
Groei Haan Reclamewerk
Haan Reclamewerk groeit vooral door het toenemend aantal nationale accounts, zoals landelijke winkelketens, zakelijke dienstverleners, horecabedrijven en overheidsinstellingen. Deze opdrachtgevers waarderen het principe van ‘in house’ en de brede ervaring die dat met zich meebrengt. Deze positieve ontwikkeling vraagt wel een divers machinepark, montagecapaciteit en vakkennis. “Uiteindelijk zijn het de ambachtelijke vaardigheden die de kwaliteit toevoegen aan het ontworpen en geproduceerde product. Dit gaf ons vleugels toen we ‘klein’ waren en dat werkt nu nog steeds zo,“ aldus commercieel directeur Christiaan de Jong van Haan Reclamewerk.