Geerdes Ontwerpen en MakeCover zijn met hun project ‘Plafond Station Delft’ uitgeroepen tot overall winnaar van de Sign+ Award 2016. Elf genomineerde projecten dongen mee naar deze gerenommeerde vakprijs.
De Sign+ Award 2016, een initiatief van het vakblad Sign+ Magazine, werd vrijdag 11 november uitgereikt tijdens een spectaculair en feestelijk evenement in DeFabrique Utrecht waarbij meer dan 150 personen aanwezig waren. (klik hier voor een portretgalerij van een deel van de gasten).

Categoriewinnaars
Het project ‘Plafond station Delft’ was niet de enige winnaar. Van de elf genomineerde projecten werden vijf projecten uitgeroepen tot winnaar in hun categorie. Deze categoriewinnaars dongen mee naar de overall prijs van de Sign+ Award 2016.
Naast Geerdes Ontwerpen/MakeCover, overall winnaar én winnaar in de categorie Architectural Signage, zijn de andere vier categoriewinnaars:
Categorie Outdoor Signage:
‘Trainingstraat Vught’, ingezonden door Presto Dimensions uit Zoetermeer.
Categorie Indoor Signage:
‘Zenith pop-up store’, ingezonden door Printed Walls uit Mol (B).
Categorie Voertuigbelettering:
‘Roestbak’, ingezonden door B-Zign uit Terneuzen.
Categorie Tentoonstellingsbouw:
‘Gouden Pronkstuk’, ingezonden door MySign Reclame uit Amersfoort.

































































































Zij kregen op het feestelijke evenement allemaal een prijs uitgereikt, bestaande uit een kleurrijk kunstwerk. Daarnaast kregen zij, net als alle genomineerden, hun projectpresentatie op canvas. Voor een overzicht van deze winnende projecten en de andere genomineerden, klik hier.

Van de avond is ook een sfeerimpressie in film gemaakt. Bekijk hieronder het filmpje.
Visuele impact
Het overall winnende project ‘Plafond station Delft’ werd door de vakjury geroemd vanwege de bijzondere visuele impact en de (logistieke) complexheid.
De nieuwe hal in station Delft is voorzien van een immens gewelfd plafond met een historische kaart van de stad en omgeving. De plattegrond bestaat uit lamellen die aan beide kanten zijn voorzien van geprinte stroken met in totaal bijna 30 miljoen blauwe stippen.
“Het is een project dat de wisselwerking tussen techniek en creatie prachtig illustreert en dat zijn kracht pas echt toont nu het is uitgevoerd. De simulaties en maquettes voorbij. Zelfs de geregelde passant zal zich blijven verwonderen. Een samenspel van ruimtelijkheid, inhoud en styling in optima forma, dat door intensieve samenwerking tussen de verschillende partijen slim is uitgevoerd”, aldus Ritzen namens de vakjury.
Klik hier voor een beschrijving en presentatie van dit project.
Jury
De vakjury bestond uit een aantal gerenommeerde personen uit verschillende disciplines in en rond de sign- en reclamewereld, onder voorzitterschap van Henri Ritzen (Ritzen-Design-Consult). De jury bestond verder uit Rick Broeren (docent Sign en BPV begeleider SG De Rooi Pannen), Paul Brouwer (Brouwer Sign), Angelique Lau-de Cock (oud-eigenaar Conversions Reclameproducten), Ton van der Schoot (Licht&Reclame Sign Consultants) en Thijs Sepers (TS Visuals en winnaar Sign+ Award 2014).
De Sign+ Award is een tweejaarlijkse vakprijs voor de totale signbranche en wordt georganiseerd door het vakblad Sign+ Magazine, een uitgave van Eisma Businessmedia.