Probo-directeur René de Heij is positief verrast door de veerkracht van de signbranche. “Zowel qua flexibiliteit als creativiteit.” Hij constateert een langzame verschuiving van branding naar design.

Probo timmert zelf op het gebied van interieurdecoratie aan de weg met printbare multifunctionele wandbekleding. MultiTexPro is het meest recente wapenfeit. Aan de horizon gloort de combinatie met thermische wandbekleding. Probo-directeur René de Heij ventileert zijn visie in Sign+ Magazine nummer 1-2021.

Veerkracht klanten
De Heij is verrast hoe ondernemers in staat zijn hun bedrijf aan te sturen in het onzekere economische klimaat door de coronacrisis. “Ondernemers in de signbranche blijken ontzettend wendbaar in orderportefeuilles, type klanten en opdrachten. Als je dicht op de klant zit, weet je wat er meer kan. Dat blijkt nu wel. Ik geloof in offline partijen die goed verankerd zijn in de regio.”
Interieurdecoratie
Een van de groeimarkten is interieurdecoratie. “Er is het afgelopen jaar veel meer gedaan in binnenprojecten”, constateert De Heij. Nieuwe producten van Probo zorgen er, volgens hem, voor dat signmakers extra troeven hebben op de interieurmarkt.
Recent heeft Probo MultiTexPro-wandbekleding, ontwikkeld in nauwe samenwerking met dQ concepts, opgenomen in het assortiment. Ruw beton of een bakstenen muur vormen geen probleem voor deze samengestelde wandbekleding van 5 millimeter dikte die bestaat uit twee egaliserende lagen en een toplaag van polyestertextiel.

Lees hier het complete interview over 3 pagina’s met René de Heij in Sign+ Magazine nummer 1-2021.