Roland DG presenteerde tijdens het Redhead Days Festival van 25 tot en met 27 augustus 2023 in Tilburg zijn ’50 Shades of Ginger’-kleurenindex. Tijdens dit evenement konden de roodharige festivalbezoekers een foto maken met hun perfecte haarmatch tegen de ‘50 Shades of Red’-fotomuur.

‘Rode’ loper
Roland DG organiseerde tijdens het Redhead Days Festival in het Spoorpark de allereerste ‘rode’ loper-ervaring van veel bezoekers. Bovendien ontwierp en drukte Roland DG voor het event de bewegwijzering, waaronder de decoratie van de entreegebieden van het Spoorpark, bezoekerstenten en de toeristische attractie Kempentoren. Met behulp van de TrueVIS-kleurendruktechnologie creëerde het 50 tinten levendig rood en oranje, die het enorme spectrum aan rood haar weergeeft. Dankzij TrueVIS-technologie van Roland DG konden zelfs notoir lastige rode en oranje tinten worden geprint.
‘Succesvolle lancering’
René van der Weijde, head of sales Benelux bij Roland DG zegt: “We zijn blij met de succesvolle lancering van de TrueVIS-kleur op het Redhead Days Festival van dit jaar, vooral wat betreft het tentoonstellen van prachtige tinten rood en oranje. Het was fantastisch om te zien hoe hard werken wordt beloond voor een speciaal doel en om te zien hoe zoveel roodharigen samen hun individualiteit vieren.”
Hieronder een kleine foto-impressie.
Krachten bundelen
Madelon Thijs, marketingmanager bij Dimix: “Het was een voorrecht om dit jaar samen te werken met Roland DG op het festival in Tilburg. Het team vond het erg leuk om de krachten te bundelen met lokale leveranciers, terwijl we samenwerkten om de schoonheid van rode haartinten te laten zien via het TrueVIS print- en knipassortiment.”
Bart Rouwenhorst, oprichter van het Redhead Days Festival: “Zoals voorspeld was het Redhead Days Festival dit jaar een fenomenaal evenement voor alle betrokkenen. Het was een genot om naast hoofdsponsor Roland DG te staan en zo getuige te zijn van de kracht van de technologie. Roodharigen van over de hele wereld vonden voor het eerst hun unieke rode tint via Rolands ‘50 Shades of Ginger’-campagne. Het was een genoegen om te zien dat iedereen van het evenement genoten heeft, vooral de roodharigen die centraal stonden in dit geweldige initiatief.”
Bekijk hieronder een videoverslag van het Redhead Days Festival.