Ocean Outdoor en Adformatie hebben de winnaars bekendgemaakt van de Ocean Outdoor Digital Creative Competition Amsterdam, dat draaide om het beste creatieve idee voor digital out of home (DOOH).

Tijdens de competitie, die Ocean Outdoor samen met Adformatie organiseerde, ging het om het meest unieke idee in digital-out-of-home (DOOH). Het was een open wedstrijd waar iedereen aan mee kon doen, in twee categorieën (profit en non-profit). De 74 ingestuurde cases werden beoordeeld door een elfkoppige jury.
Winnaars
Winnaars Profit:
1. City circuit – Basic Fit /DentsuAchtung!
2. Let’s get close again – Spaghetteria / Natwerk
3. Fortnite Outdoor Cup – Playstation / Fitzroy
Het winnende project in deze categorie was volgens de jury een interactieve uiting die zorgt voor een eigen dynamiek op elk billboard.

Winnaars Non-Profit:
1. Vergeten vogels – Vogelbescherming / KesselsKramer
2. Dichtstbijzijnde AED – Hartstichting / DentsuAchtung!
3. 1m2 – Earthtoday
Het winnende project ‘Vergeten vogels’ was volgens de jury een simpel idee dat prachtig is uitgevoerd en een cadeau is voor iedere voorbijganger.

Prijzen
De hoofdprijs in beide categorieën bestond uit 500.000 euro aan bruto mediawaarde, te besteden op het netwerk van de out-of-home exploitant. De tweede prijs is 250.000 euro en derde prijs 100.000 euro.
De awardshow – waarin de winnaars online bekend werden gemaakt op 17 juni – is hier terug te zien: