Printerfabrikant swissQprint heeft de vijf winnaars bekendgemaakt van de derde editie van de internationale Creative Challenge.

In de lente van 2023 initieerde swissQprint een wereldwijde wedstrijd onder haar gebruikers. Klanten uit de vijf continenten gingen de uitdaging aan en dienden zestig werken in. De projecten werden beoordeeld door een interne jury van swissQprint en twee externe specialisten. Naast originaliteit letten zij op proces- en drukgerelateerde aspecten. Ook het publiek kon online een stem uitbrengen.
Vindingrijkheid
Adriano Gut, Key Account Manager bij swissQprint: “We zijn opnieuw zeer verrast over de vindingrijkheid, de creativiteit en het vakmanschap van onze klanten. Ze maken het schijnbaar onmogelijke mogelijk.”
Winnaars
Het Oostenrijkse Haas Werbetechnik kreeg de eerste prijs, met ‘Symphony of creation’. Een unieke compositie bestaande uit verschillende materialen en druktechnieken: metallic effecten, droptix, wit, UV-vernis en 3D-reliëfdruk.
De tweede plaats was voor MP Enseigne uit Frankrijk met ‘Woodstar’, een volgens de jury zeer spectaculair kunstwerk: transparanten, droptix- en lenticulaire druk, reliëfdruk, metallic effecten en een slim gebruik van vernis zorgden voor een adembenemend display.
De derde prijs ging naar het Taiwanese Gcolor Company met ‘Alice Immersiveland’. Door de lenticulaire druk ontstond een sprookjesachtig beeld en extra laagstructuren maakten het plaatje compleet.
De vierde en vijfde plaats waren respectievelijk voor Signaletik Diffusion uit Frankrijk met ‘Le couteau swissQprint’, een gedetailleerde replica van een Zwitsers zakmes, en Take Corporation uit Japan met ‘Funny Moving Poster’, een testobject voor een aantrekkelijke presentatie in een etalage.
Prijzen
De winnaar krijgt een reis aangeboden naar de fabriek van swissQprint in het Zwitserse Kriessern reizen. Voor de overige vier winnaars heeft swissQprint andere prijzen.