Columns & Weblogs

In een digitaal tijdperk waarin internet dé kennisbron is geworden en bijna alle informatie slechts één klik verwijderd is, blijft er toch behoefte bestaan aan persoonlijk contact.

De digitale informatiestroom groeit overweldigend (Big Data), waardoor het steeds moeilijker wordt om op basis van al deze informatie een juiste beslissing te nemen. En dan gaan we er nog maar vanuit dat al deze eenvoudig beschikbare informatie ook gecontroleerd en correct is.

Uniek

Darwin zei ooit: “It is not the strongest of the species that survives, but the most adaptable.” Oftewel, het is dus niet altijd de sterkste die overleeft, maar diegene die zich het beste kan aanpassen aan de omstandigheden.

De industrie van visuele communicatie blijft doorgaan met ontwikkelen en vernieuwen. Elke keer dat een beurs of evenement wordt georganiseerd, hoopt de bezoeker toch weer stilletjes net die bijzondere machine of dat unieke product te ontdekken die voor zijn/haar bedrijf precies dat stukje extra onderscheidend vermogen kan bieden. De exposanten zetten zich in ieder geval in om elke keer weer noviteiten te tonen. Daarom blijft het, ook in onze industrie, slim om veranderingen vroegtijdig te signalen, uitdagingen helder te benoemen, scenario’s te bedenken en ACTIE te ondernemen.

Vakbeurzen

Ook dit jaar waren/zijn er weer diverse evenementen beschikbaar. De Vakdag Print & Sign in Nieuwegein, Vakbeurs Sign & Grafische Vakbeurs in Gorinchem en de internationale Fespa Digital in Hamburg, om er maar een paar te noemen. En daar is professionele hulp beschikbaar om noodzakelijke informatie in een bruikbaar perspectief te zetten.

Intentie

De intentie voor het bezoeken van zo’n evenement is voor iedereen verschillend. Sommigen zien zo’n event als een duidelijke bron van inspiratie die hen uitnodigt om eens buiten het normale werkgebied te kijken en kansen in andere disciplines te ontdekken. Anderen zoeken vooral naar mogelijkheden om hun productieprocessen te verbeteren of hun productiekosten te verlagen. Nog weer anderen zien zo’n event als een ultieme mogelijkheid om de zakelijke contacten te versterken, bij te praten over de industrie en met anderen hun zakelijke uitdagingen te bespreken. Niet zelden zie je dat na het sluiten van de beursdag de gesprekken, vaak in een kleinere bezetting, gewoon verdergaan. Maar dan wel onder genot van een heerlijk diner.

Alles is immers goed, behalve niets doen.

Eduard Hoogendijk, PPP Nederland

Inschrijven nieuwsbrief

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *