De verlichting van ruim de helft van de 16.000 abri's en billboards van CBS Outdoor gaat branden op Groene Stroom van Essent. De partijen hebben hierover een overeenkomst gesloten en gaan samen onderzoek doen naar energiebesparing en verduurzaming van energieverbruik.
"We zijn ons bewust van het belang van verduurzaming van onze bedrijfsvoering, waaronder de noodzaak van energiebesparing en het vergroenen van ons energieverbruik. In Essent hebben we een ervaren partner gevonden die ons hierbij uitstekend kan helpen", vertelt Mark van den Elzen, Franchise & Operations Director van CBS Outdoor. "Wij staan – letterlijk – midden in de maatschappij en geven graag het goede voorbeeld. Dat kan onder andere door negatieve effecten op het milieu zoveel mogelijk te beperken."
Begin april start Essent een nieuwe campagne gericht op energiebesparing op TL-verlichting. Uit onderzoek dat Essent heeft laten doen, blijkt dat het midden- en kleinbedrijf tot 40 procent kan besparen op verlichtingskosten.