Een reusachtige drakenklauw sierde onlangs het dak van de Abri op het Leidseplein in Amsterdam. Met deze opvallende Spectacular helpt JCDecaux de Efteling bij het aankondigen van haar zoektocht naar dappere drakenstrijders.
Met name in Utrecht en Amsterdam heeft de draak een spoor van vernieling achtergelaten. Acht Mupi's zijn verschroeid door het vuurspuwende monster en deze week houdt de draak zich op bij de abri op het Leidseplein. De 3D uitgevoerde drakenklauw heeft het dak van de abri volledig ontwricht. Op de bestickering op de achterwand is te zien dat de klauw ook de nodige schade heeft aangericht aan het glas.
Campagne
De Spectaculars maken deel uit van een buitenreclamecampagne in diverse grote steden in het land. De feitelijke attractie die in deze buitenreclamecampagne centraal staat, opent op 1 juli 2010 in de Efteling. Joris en de Draak is een houten racer-achtbaan, waarin twee wagens het in een dubbele baan tegen elkaar opnemen. Op de speciale actiesite www.jorisendedraak.nl kunnen kinderen in de voetsporen van Joris treden en zelf een drakenstrijder worden.
Deze Spectacular is mogelijk gemaakt door de Efteling, JCDecaux Innovate, reclamebureau Commpas en mediabureau OMD Nederland.