Signnieuws

Hollandridderkerk is veel meer dan het Nachtwacht360-project dat hen vorig jaar op ieders netvlies bracht. Qua equipment en knowhow werkt de specialist in on demand digitaal drukwerk van giclée tot alles wat grootformaat signage inhoudt. Altijd ligt de lat hoog. Een inkijk bij deze beelddecorateurs bij uitstek.

Arno de Winter: “We zijn weer up & running”, wijzend op inspiratiewand ‘Ervaar, beleef en inspireer’.

De entree bij Hollandridderkerk in Ridderkerk is een hartveroverende beeldexpositie; veelzeggend over producten en kwaliteitsniveau. Hoge beeldresolutie, groot kleurgamma, dito kleurcontrast en beeldscherpte leiden hier het dagelijks métier. Hollandridderkerk is een van de grootste bedrijven in de grafische sector, gespecialiseerd in on demand digitaal drukwerk, op groot- en kleinformaat en op verschillende materialen. Arno de Winter, één van de twee directeur-eigenaren, geeft in Sign+ Magazine nummer 6-2020 letterlijk en figuurlijk een inkijk in hoe deze beelddecorateurs bij uitstek opereren.

Highend prints

Het Beeldgebouw, één van de groepsonderdelen van het 65 medewerkers tellende bedrijf, is letterlijk ‘kind aan huis’. De website van deze dochteronderneming toont het complete highend afbeeldingen met uitleg: FineArt prints, direct printen op plaat, vakprints, grootformaat inkjet afdrukken en veredeling met plexiglas. Ook lenticularprint staat ertussen. Alles met een uitgebruide technische uitleg.

Kruisbestuiving

Opvallend is de kruisbestuiving tussen de verschillende bedrijfsonderdelen bij Hollandridderkerk. Bij binnenkomst is, naast de coronavoorzorgen, de bijzondere geheimhoudingstandaard meteen merkbaar. Die security (onder andere vanwege het onderdeel SecuredDocuments) leidt tot bedrijfsdiscipline en IT-technologie, beveiligd tegen fysieke en digitale inbraak, diefstal en ongeautoriseerde benadering.

De Zünd-machine sneed en freesde alle productversies voor het Nachtwacht360-project.

“Juist daarom komen fotografen en ook campagnebouwers graag bij ons. De eersten om er zeker van te zijn dat er absoluut geen meerdere exemplaren van FineArtprints, giclées of C-prints bestaan, dan vermeld bij de signering ervan (zoveelste exemplaar van benoemde seriegrootte, red.)”, vertelt De Winter. “Campagnebouwers vertrouwen ons, omdat niets voortijdig mag uitlekken over hun reclamecampagne.”

Interieuraankleding,

Een ander voorbeeld van kruisbestuiving is te zien in de productie van interieuraankleding, waarbij de sign- en printdisciplines creatief en outputtechnisch nauw samenwerken met een eigen binnenhuisarchitect, fotografie en productmanagement. “Naast aantrekkelijke creativiteit moeten verblijf- en werkruimtes ook technisch kloppen. We hebben vaak QHSE-managers (Quality, Health, Safety and Environment, red.) van klanten erbij aan tafel; zéker bij de multinationals.”

Meer lezen? Kijk in Sign+ Magazine nummer 6-2020

Inschrijven nieuwsbrief

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.