Signnieuws

Diergaarde Blijdorp is gesloten voor publiek. Toch zijn de dieren uit de Diergaarde live te bewonderen in het centrum van Rotterdam. Via livestreams zijn dieren te volgen op reclamedisplays in de binnenstad, voor een avontuurlijke stadswandeling.

Tijdens een wandeling door Rotterdam kun je dieren uit Diergaarde Blijdorp live bekijken.

De leeuwen luieren op de Coolsingel, de gelada’s (grasetende apen) smullen bij de Koopgoot, de gieren broeden bij het Schouwburgplein, de olifanten banjeren bij het Eendrachtsplein en de haaien en zeeschildpadden zwemmen bij de Markthal.

Initiatief

Tijdens de lockdown gaan de kosten voor de verzorging van de dieren en planten gewoon door. Om Blijdorp te steunen bedacht Accenture Interactive dit idee en kreeg buitenreclame-exploitant JCDecaux enthousiast om mee te doen. Nick Maas, senior creative bij Accenture Interactive: “Als Rotterdam niet naar Blijdorp kan, dan brengen we Blijdorp naar Rotterdam.” De campagne loopt gedurende de hele voorjaarsvakantie.

“Als Rotterdam niet naar Blijdorp kan, dan brengen we Blijdorp naar Rotterdam.”

Nick Maas, senior creative bij Accenture Interactive

Plattegrond

Op een speciale dierentuin-plattegrond is te zien waar je welke dieren kunt bewonderen. De route duurt ongeveer een half uur. Via een QR-code op de schermen kunnen ‘bezoekers’ Blijdorp ook steunen met een Tikkie.

Inschrijven nieuwsbrief

  • Dit veld is voor validatie doeleinden en moet ongewijzigd blijven.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.