Clear Channel Nederland gaat posters vanaf dit jaar drukken op gerecycled papier. Het bedrijf liet een levenscyclusanalyse laten uitvoeren waaruit bleek dat ongeveer 70% van de totale CO2-uitstoot van de bedrijfsvoering wordt veroorzaakt door papierverbruik. Vooral de productie van nieuw papier is milieubelastend.

Het gebruik van gerecycled papier geldt voor posters die Clear Channel zelf drukt en legt deze eisen niet op aan bedrijven die posters bij hen aanleveren. De eigen gedrukte posters omvatten zo’n 15 procent van het totaal aantal posters dat zij op jaarbasis uithangt. Clear Channel bespaart hiermee jaarlijks zo’n 40.000 kilogram aan nieuw papier, wat resulteert in een CO2-verlaging van circa 16.000 kilogram.
Statement
“Met de overstap naar gerecycled papier willen wij een statement maken binnen onze branche”, stelt Jeroen Albers, Development Director bij Clear Channel Nederland. “We hopen dat we adverteerders, mediabureaus en concullega’s kunnen enthousiasmeren om hetzelfde te doen.”
Clear Channel heeft het UN Global Compact ondertekend en zich eraan gecommitteerd om in 2050 Carbon Net Zero te zijn voor de wereldwijde activiteiten.