JCDecaux blikt in haar nieuwsbrief terug op het billboardjaar 2010. Een opvallend jaar met een internationaal opzienbarende campagne en een voortzettende trend naar bredere inzetbaarheid van billboards.
Bart de Vries, Commercieel Directeur van JCDecaux noemt de campagne van SuitSupply ter illustratie voor het billboardjaar 2010.Een campagne die internationaal stof deed opwaaien. De Vries is ervan overtuigd dat de ophef minder groot was geweest bij een ander medium. "Om de doodeenvoudige reden dat niemand de Billboardposters van SuitSupply kon ontwijken."
Herkenning
Uit onderzoek door Outdoor Impact onderzoek blijkt dat de campagneherkenning een stijging van 67% laat zien onder de groep die veel in contact is geweest met de buitenreclamecampagne, in vergelijking met de groep die weinig in contact is gekomen met de posters. Volgens JCDecaux wijst onderzoek bovendien uit dat buitenreclame de werking van een campagne waarin tv het hoofdmedium is, aanzienlijk kan versterken.
Opvallen
De Vries verwacht dat de Billboardmarkt in 2011 verder aantrekt. "Het economisch herstel zet zich verder door en veel adverteerders kunnen het zich niet langer veroorloven hun gezicht niet te laten zien op straat. Ik verwacht dan ook dat er veel meer adverteerders zijn die willen opvallen, die rumour around the brand willen en verkoop willen genereren."