Signnieuws

‘Ik geloof in een revival van neon als vintage lichtreclame.’ Dat was afgelopen periode de stelling op Sign.NL. Veertig procent van de respondenten vindt dat de uitstraling van neon niet is te evenaren, terwijl een kwart van mening is dat je met ‘ledneon’ hetzelfde effect kunt bereiken.

‘De uitstraling van neon is met niets te evenaren’, aldus 41 procent van de stemmers.

Het gros van de respondenten (41 procent) is het eens met de stelling omdat ‘de uitstraling van neon met niets is te evenaren’. Bijna een kwart (24 procent) van de stemmers deelt deze mening niet, ‘want met ‘ledneon’ kun je hetzelfde effect bereiken’.  

Vakmanschap of modegril

Zo’n 15 procent beaamt de stelling omdat ‘waardering voor echt vakmanschap weer terugkomt’. Eenzelfde percentage zegt: ‘Misschien, maar dat is een tijdelijke modegril’. Volgens 6 procent van de stemmers komt er geen revival van neon ‘want er is niemand die het straks nog kan maken’.

Ecologische footprint

Interessant is dat op sociale media door deze stelling ook een discussie over de ecologische ‘footprint’ van neon versus led ontstond, maar daar ging deze poll niet over.

De nieuwe poll op www.sign.nl luidt:
Ik zie kansen voor Artificiële Intelligentie (AI) in de signbranche
Breng jouw stem uit.

Inschrijven nieuwsbrief

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.