‘Ik geloof in een revival van neon als vintage lichtreclame.’ Dat was afgelopen periode de stelling op Sign.NL. Veertig procent van de respondenten vindt dat de uitstraling van neon niet is te evenaren, terwijl een kwart van mening is dat je met ‘ledneon’ hetzelfde effect kunt bereiken.

Het gros van de respondenten (41 procent) is het eens met de stelling omdat ‘de uitstraling van neon met niets is te evenaren’. Bijna een kwart (24 procent) van de stemmers deelt deze mening niet, ‘want met ‘ledneon’ kun je hetzelfde effect bereiken’.
Vakmanschap of modegril
Zo’n 15 procent beaamt de stelling omdat ‘waardering voor echt vakmanschap weer terugkomt’. Eenzelfde percentage zegt: ‘Misschien, maar dat is een tijdelijke modegril’. Volgens 6 procent van de stemmers komt er geen revival van neon ‘want er is niemand die het straks nog kan maken’.
Ecologische footprint
Interessant is dat op sociale media door deze stelling ook een discussie over de ecologische ‘footprint’ van neon versus led ontstond, maar daar ging deze poll niet over.
De nieuwe poll op www.sign.nl luidt:
Ik zie kansen voor Artificiële Intelligentie (AI) in de signbranche
Breng jouw stem uit.