Signnieuws

De Maasboulevard in Rotterdam bekent kleur met een billboard van Flexa. Deze campagne is het winnende ontwerp in de Creative Contest van CBS Outdoor: een wedstrijd die creatieven uitdaagt om de meest opvallende buitenreclamecampagne voor een bestaande adverteerder te creëren. Yuri van Poppel van reclamebureau Crossmarks won deze wedstrijd in 2007, vandaar dat ‘zijn billboard' tot en met 11 maart 2008 is te zien.

Het idee van Van Poppel is eenvoudig en doeltreffend: om de 5 seconden wisselt het enorme billboard van kleur, waarbij gebruik is gemaakt van led-verlichting. Zo spat het kleurenaanbod van Flexa het straatbeeld in, ook 's avonds en bij slecht weer.

Van Poppel: "Wij wilden iets doen wat nog niet eerder was gedaan, en zochten naar een manier om de mogelijkheden van het billboard optimaal te benutten, qua oppervlakte, maar ook qua techniek. Dit ontwerp eist alle aandacht op voor de kleuren van Flexa. En het houdt die aandacht ook vast, omdat het billboard door de kleurwisseling op elk moment boeiend is." Het winnende ontwerp is te zien op http://www.youtube.com/watch?v=KQn718f0hmU.

 

Inschrijven nieuwsbrief

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.