Signnieuws

Zünd Benelux is een van de meest trouwe sponsoren van de Sign+ Award. “Omdat dit het podium is waar toepassingen worden getoond en de markt bij elkaar komt”, aldus directeur Stephan Jacobs. Aandacht voor het vak is volgens hem essentieel, én optimalisatie van de workflow.

“Door corona is de wereld om ons heen nog digitaler geworden. Dat is prima, maar daarmee doen we ons vak wel tekort. Daarmee kun je nooit de creativiteit, de kwaliteit en de verbondenheid in onze sector tot uiting brengen. De Sign+ Award dwingt ons, op een positieve manier, eens in de zoveel tijd echt bij het vak stil te staan.”

Stephan Jacobs, directeur Zünd Benelux: “Signmakers hebben behoefte aan meer inzicht in hun logistieke kosten.” (foto: Bert Jansen)

Aan het woord is Stephan Jacobs, directeur van snij- en freestafelspecialist Zünd Benelux. Signmakers zijn, volgens hem, over het algemeen creatieve en onafhankelijke geesten. “Maar de dagelijkse afleidingen door de harde kanten van het zakendoen zijn groot; uitdagingen door het coronavirus, tijdsdruk, toenemende concurrentie op prijs, inflatie, beschikbaarheid van materialen en personeelstekorten. Dit is echter niet de essentie van het vak. Dat draait om technische knowhow, creativiteit, organisatietalent en innovatieve oplossingen. De Sign+ Award biedt ruimte voor deze elementen die het vak leuk maken.”

Workflowoptimalisatie

Door de digitalisering is de vakkennis van veel mensen die aan de machines staan kleiner geworden, constateert Jacobs. “Om die reden hebben we als Zünd Benelux een online platform ingericht, bieden we verschillende trainingen aan en kan men serviceovereenkomsten afsluiten. Naast ons Experience & Training Center in Eersel hebben we in een belendend pand extra ruimte tot onze beschikking. Hier reviseren we machines, want er is een grote vraag naar gebruikte snij- en freestafels, en in juni openen we daar ook een nieuwe cursusruimte. Die gaan we met name inzetten voor trainingen op het gebied van software en workflowoptimalisatie. Signmakers hebben een enorme behoefte aan meer inzicht in hun logistieke kosten, constateren wij. Daarbij gaat het dus om de totale periferie van de printer en snijtafel. Wij komen bij klanten waar we kunnen voorrekenen dat, alleen al door een beter gebruik van onze standaardbesturingssoftware, een volledige dag per maand is te besparen. Heb je meerdere machines staan? Tel uit je winst! Het gaat om het juiste gebruik van de apparatuur en optimaal benutten van onze software in combinatie met softwaretools als bijvoorbeeld PrintFactory, Asanti van Agfa en PrimeCenter van Caldera.”

Jacobs vervolgt: “Wij hebben inmiddels Sander van der Steen aangesteld om de behoefte aan automatisering bij bestaande gebruikers in kaart te brengen en de verkoop en service op het gebied van workflowsoftware te ondersteunen. Dat wordt ontzettend gewaardeerd en geeft ons ook weer nieuwe inzichten. Soms kunnen echt enorme slagen worden gemaakt op het gebied van workflowoptimalisatie. Daarbij willen we helpen en opleiden. Samen met andere partijen.”

Zünd Academy

De Zünd Academy – waar een gebruiker 24/7 toegang heeft tot tutorials, manuals, templates en FAQ’s – wordt binnenkort geïntegreerd in de portal van Zünd, weet Jacobs nog te melden. “Daar kunnen onze klanten straks ook al hun gebruiksgoederen bestellen en in de MyZünd-omgeving is de effectiviteit van de eigen machines te volgen.”

www.zundbenelux.com

Inschrijven nieuwsbrief

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.