Columns & Weblogs

Het zijn van die golfbewegingen, waarvan we later niet eens meer weten waar de kiem lag. Neem het bedrukte T-shirt. Niet meer weg te denken uit onze moderne samenleving, maar de oorsprong lag bij een Amerikaanse soldaat die in 1942 de cover van Life magazine sierde.

We staan in Sign+ Magazine nr. 6 stil bij de 75 jaar waarin dit kledingstuk zich ontwikkelde van ondergoed tot banier. Een spandoek waarmee de moderne mens zijn hoogstpersoonlijke voorkeuren of stamverwantschap toont en zich een kant-en-klare identiteit verschaft. Golfbewegingen qua populariteit en stijlen. De kwart eeuw tussen 1970 en 1995 geldt als de glorietijd van het bedrukte T-shirt. Trends die we in dit millennium aanschouwen, grijpen veelal terug op die periode. Maar de kern blijft: Cool by association.

Ledverlichting

Wie weet, geldt deze golfbeweging qua expressie ook voor het interieur. My home is my castle. Retro is in en de huidige generatie ledverlichting maakt het mogelijk om, samen met andere visuele componenten, heel snel een bepaalde sfeer te creëren. Ook hier is associatie de onderliggende kracht. Signbedrijven werken al jaren met ledverlichting in reclame-uitingen, maar zouden zich meer kunnen verdiepen in lichtadvies. Door de verschillende mogelijkheden van ledverlichting om een ruimte te verlichten te combineren met visuals of 3D-objecten, kun je nieuwe markten aanboren. Want of we het nu hebben over retail, architectuur, hospitality, leisure en entertainment, overal is men op zoek naar onderscheidend vermogen. Beleving speelt daarin een cruciale rol.

Vakdag Lichtreclame

Wie meer wil weten van de invloed van licht op de menselijke zintuigen, doet er goed aan de Vakdag Lichtreclame 2017 te bezoeken. Die wordt op 15 november georganiseerd door de Vakgroep Lichtreclame van Uneto-VNI en de Belgian Sign Organization (BSO), in samenwerking met Sign+ Magazine. Naast een gedegen inhoudelijk programma biedt het feit dat we te gast zijn bij Living Projects in Breda de kans op een unieke ervaring. Beleef in de Experience Room zelf wat licht, geluid, beeld, geur en aansturing voor u en uw klanten kunnen betekenen. Hoe door de implementatie van verschillende technieken van een ‘normaal’ moment een echte beleving met een ‘wauwfactor’ is te maken.

Draadloos

Feit is dat men bij het toepassen van ledverlichting tot op heden was aangewezen op bekabeling voor de stroomtoevoer. Maar als het aan Stogger ligt, is dat binnenkort verleden tijd. Voor haar draadloze ledverlichtingsconcept ziet zij talloze toepassingen in interieurprojecten, maar ook in glastuinbouw en de lichtreclamemarkt. Sterker, de frustratie over de inefficiënte manier waarop ledverlichting in doosletters wordt gerealiseerd, stond aan de basis van het verlichtingsprincipe dat dit najaar op de markt wordt geïntroduceerd en waarvoor een patentaanvraag loopt. U leest er alles over in dit nummer van Sign+ Magazine.

Wouter Mooij
Hoofdredacteur Sign+ Magazine

Inschrijven nieuwsbrief

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *