Signnieuws

Aanbieders van buitenreclame gaan nog maximaal 20 procent van hun mediaruimte beschikbaar stellen voor reclames door online gokpartijen. Dat meldt brancheorganisatie Outreach, die hiermee reageert op de maatschappelijke en politieke discussie over de wenselijkheid van de toegenomen reclames voor online gokken.

gokreclames buiten

“Er zijn weliswaar richtlijnen met betrekking tot de uitingen, de tijdstippen van uitzending en de doelgroepen. Daar conformeren de aangesloten partijen zich vanzelfsprekend aan”, zegt Hannelore Majoor, voorzitter van Outreach. “Wij zijn echter van mening dat er daarnaast ook behoefte is aan een balans in het aandeel van gokreclame in het gehele aanbod van advertenties in buitenreclame. Met zichtbaarheid in de openbare ruimte in het hele land, vinden we het belangrijk om ook onze maatschappelijke verantwoordelijkheid te nemen.”

We mogen sinds 1 oktober 2021 legaal gokken en dat heeft gezorgd voor een toename van gokreclames op TV, online en in de buitenlucht.

Inschrijven nieuwsbrief

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.