Signnieuws

Sinds de coronacrisis is het aantal intelligente digital signage-oplossingen toegenomen. Volgens Dennis de Man – ceo van SignageSolutions.com – is dat blijvend in het straatbeeld.

Dennis de Man, ceo van SignageSolutions.com

In Sign+ Magazine 7 – 2020 een uitgebreid vraaggesprek over de ontwikkelingen op het gebied van digital signage. Een voorproefje.

Wat voor impact heeft de coronacrisis op digital signage?
“Voor de coronacrisis zagen we al een flinke groei aan schermen in de publieke ruimtes. Sinds covid-19 zijn er alleen maar meer slimme toepassingen gecombineerd met digital signage bijgekomen. Digitaal mensen tellen in een winkel is daar een mooi voorbeeld van. Winkeliers kunnen zo voor het betreden van het pand de klant melden of het veilig is. In sommige gevallen is zelfs een digitaal deurbeleid te voeren: als er x-aantal in de winkel is, gaat het scherm op rood. Is er weer ruimte, dan gaat het scherm op groen. Daarnaast zien we – nu vooral nog in het buitenland – dat er temperatuurmetingen worden gedaan via een camera. De output ervan komt op het scherm. Heeft een persoon koorts, dan wordt dat aangegeven. Ook zijn er bijvoorbeeld in het openbaar vervoer slimme camerasystemen die kunnen detecteren of iemand wel een mondkapje op heeft. Schermen bieden daarbij ondersteuning.”

Lees het complete artikel in Sign+ 7-2020, vanaf pagina 44.

Inschrijven nieuwsbrief

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.