Hillenaar Outdoor en TAG Outdoor gaan een strategische samenwerking aan om onder meer ‘Programmatic Buying’ naar een hoger niveau te tillen.

Relevante zichtbaarheid. Dat is volgens Peter Heemskerk van Hillenaar Outdoor en Wouter Wunnink van TAG Outdoor de kern van Digital Advertising. “Daarbij is het genereren van data essentieel. Adverteerders willen immers altijd op het juiste moment en op de goede locatie zichtbaar zijn. Dus dat moet inzichtelijk zijn”, stelt Heemskerk. Reden voor een strategische samenwerking met TAG Outdoor. “We werken al langer samen maar intensiveren dat nu. Het doel is om onder meer Programmatic Buying naar een hoger niveau te tillen.”
Aantoonbaar effect
De inzet van out-of-home media gaat anno 2023 verder dan zichtbaarheid alleen. “Campagnes moeten effect sorteren en dat moet aantoonbaar zijn. Al langer zijn data dan ook een belangrijke focus van Hillenaar Outdoor. Dat zal de komende de jaren alleen maar meer worden.” Wouter Wunnink van TAG Outdoor deelt die visie. Samen met Deveron Gommers exploiteert hij TAG Outdoor. Deze onderneming is gespecialiseerd in het geautomatiseerd – lees: Programmatic – inkopen van out of home media. “Op basis van de criteria die een adverteerder aangeeft, rollen we zo automatisch de meest effectieve campagne uit en combineren daarbij verschillende netwerken”, aldus Wunnink.
De twee partijen bundelen nu hun kennis en expertise om deze ontwikkelingen te versnellen en adverteerders beter en vooral steeds relevanter van dienst te zijn.