Zeven magische marketingtips, uitleg over software die de (print)workflow automatiseert en volop demo’s van de ready-to-printproducten. Er werd 26 september volop kennis gedeeld tijdens de Inspiratiedag bij TTS in Moordrecht. De rode draad: Hoe kan ik extra omzet uit mijn bedrijf halen? Ready-to-print artikelen zijn het antwoord.

Adviseren waar nieuwe kansen liggen

TTS greep deze Inspiratiedag vooral aan om kennis te delen en klanten en relaties te adviseren waar nieuwe kansen liggen. Veel printbedrijven richten zich vooral op B2B, maar vergeten dat ze extra omzet kunnen halen door met gepersonaliseerde artikelen, zoals kant-en-klare kussenslopen, sjaals, fleecedekens, vloerkleden, tassen, badhanddoeken en yogamatten een geheel nieuwe markt aan te boren: de business to consumer.
Nadenken en onderzoek doen
Na het openingswoord door directeur Floris Jan van den Heuvel werd al snel duidelijk dat het geen stap is die je achteloos zet. Deborah Lobry en Sammy Köp van ArtdCom gaven zeven magische tips waarmee je deze nieuwe business onder de aandacht van de juiste doelgroep kan brengen en meer verkeer naar je online shop kunt lokken. Naast het hebben van een goede landingspagina en social media-accounts is het vooral goed om eerst na te denken over wat nou precies je doelgroep is.
Software en demo’s

Rogier van Schepingen, directeur van Tixxio sprak over (en demonstreerde later) hoe de mede door hem ontwikkelde software de workflow kan automatiseren en optimaliseren. Een van zijn eerste klanten was Kevin Coenen van Hugg Blankets uit Susteren. Hij vond met gepersonaliseerde cadeaus een gat in de markt, maar omdat zijn workflow niet was geoptimaliseerd liep hij tegen beperkingen aan. Zijn printer draaide weliswaar op volle toeren, maar hij moest elke handeling daarnaast handmatig uitvoeren. Een absoluut onpraktische situatie. Hij vertelde de ongeveer zeventig toehoorders – onder wie ook de nodige leden van Fespa Nederland – dat hij in de beginperiode om die reden een stretcher naast zijn printer had staan om tussendoor toch nog even te kunnen slapen. Tot hij een jaar geleden de beschikking kreeg over de software van Tixxio.
De demonstraties, die volgden op de sprekers, trokken volop belangstellenden, evenals het heerlijke warme buffet dat daar weer op volgde.
Meer over de Inspiratiedag in Sign+ Magazine nummer 7, die in oktober verschijnt.