Buitenreclamedoeken van Eneco in Rotterdam en Eindhoven zijn door OOH-mediabedrijf blowUp media voorzien van duurzame coating die schadelijke stoffen in de lucht afbreekt.

The Pure, de duurzame coating, is – voor het eerst in Nederland – binnen de campagne van Eneco gebruikt op de Giant Posters op de Rotterdamse Lijnbaan en het Eindhovens Beursgebouw. De transparante laag van actief titaniumdioxide die op het pvc-vrije reclamedoek is aangebracht, breekt volgens blowUp media schadelijke stoffen zoals stikstofoxiden uit uitlaatgassen af.
Volgende stap
Ernst Vos, Chief Commercial Officer blowUP media Group: “The Pure is onze volgende duurzame stap om nieuwe standaarden in onze industrie te stellen. We zijn er trots op dat we samen met Eneco de eerste luchtzuiverende Giant Posters in Nederland kunnen lanceren. Een perfecte match met onze net-zero ambitie en de koers van Eneco om samen met klanten en partners klimaatneutraal te zijn.”
Luchtzuiverend
The Pure coating is een ultradunne, transparante titaniumdioxide coating die het reclamedoek onder daglicht volgens het mediabedrijf unieke eigenschappen geeft. Door middel van fotokatalyse bevrijdt de coating de lucht van vervuilende en schadelijke stoffen zoals stikstofoxiden en fijnstof.
Hoe groot het effect van de coating is op het zuiveren van de lucht, wordt niet vermeld in het persbericht.