Signnieuws

Clear Channel Nederland mag de komende tien jaar de buitenreclame verzorgen voor de gemeente Almere. Bij het plaatsen van nieuwe objecten gaat het om ongeveer 600 analoge reclamezijdes in abri’s en vrijstaande objecten en circa 100 digitale schermen.

Clear Channel Nederland wint Almere

“We voegen opnieuw een 100.000+ gemeente toe aan ons landelijk dekkende netwerk”, zegt Wierish Debipersad, commercieel directeur Clear Channel Nederland. “Almere heeft meerdere winkelgebieden, veel natuur en moderne architectuur. De jongste stad van Nederland heeft daarmee veel te bieden voor inwoners en bezoekers én daarmee ook voor adverteerders. Met de winst van Almere voegen we, mede gezien de gunstige ligging ten opzichte van Amsterdam en het Gooi, op de juiste plek bereik toe aan ons analoge netwerk en tegelijkertijd vergroten we ons digitale netwerk.”

Ingezette lijn doortrekken

Tijdens het inkoopproces voor de reclame in vitrines zocht de Almere naar een partij die de reeds ingezette lijn van de huidige aanbieder verder kan door ontwikkelen op beleving, kwaliteit en duurzaamheid. “Buiten de inkomsten die we ontvangen zetten we hiermee een volgende stap die past bij onze ambities van een groeiende, groene en duurzame stad”, meldt Julius Lindenbergh, verantwoordelijk wethouder van de gemeente Almere.

In 2030 geheel CO2 neutraal

Binnen deze concessie is duurzaamheid een belangrijk thema. Als ondertekenaar van het United Nations Global Compact heeft Clear Channel zich gecommitteerd aan het reduceren van de CO2-uitstoot. De doelstelling is om in 2030 geheel CO2-neutraal te zijn. In Almere gaat Clear Channel daarom diverse duurzame projecten uitrollen die bijdragen aan het behalen van deze doestelling.

Inschrijven nieuwsbrief

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.