Signnieuws

Met een uiting die letterlijk en figuurlijk blijft plakken, vraagt Nederland Schoon deze zomer aandacht voor één van de grootste irritaties van Nederlanders: dikke plakken kauwgom onder je schoenen of op je kleding, omdat iemand zijn kauwgom achteloos heeft weggegooid.

Als onderdeel van de uitgebreide zomercampagne van de Stichting Nederland Schoon heeft buitenreclame-exploitant JCDecaux vijf Vitrines voorzien van een grote homp roze kauwgom. Deze is ogenschijnlijk op het object én op de poster terechtgekomen. Het kleverige goedje belet de vitrine door te draaien naar een volgend affiche, waarbij de roze smurrie ruim een meter uitrekt, om vervolgens de poster terug te laten schieten. Op de poster staat de tekst 'Doe een ander je kauwgom niet kado'.

Besturingssysteem
De 'verkleefde' Vitrines staan op drukbezochte locaties in Amsterdam, Utrecht, Amersfoort, Den Bosch en Almere. De campagne is ontwikkeld door reclamebureau Grey. JCDecaux Innovate heeft speciale software laten maken dat ervoor zorgt dat de uiting niet doordraait, maar na enkele ogenschijnlijk mislukte pogingen terugschiet.
Daarnaast is een tweede affiche achter de uiting van Nederland Schoon geplaatst. De bovenkant ervan toont de ‘uitrekkende' kauwgomdraden. Deze zijn zo geplaatst dat ze uit de bonk kauwgom lijken te komen. De kauwgom zelf is een 3D model, gemaakt van foam en coating.

Bekijk hier de video.

Inschrijven nieuwsbrief

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.