Begin dit jaar hingen de posters van bouwmarkt Hornbach in zes grote steden opvallend ‘scheef’ in de abri’s. Passend bij het campagnethema ‘Het is niet slecht, want het is jouw project’.

De campagne was een succes, volgens Maarten Post, Hoofd Marketing & Communicatie Hornbach Nederland: “Het raakt mensen. Veel klussers herkennen zich erin en die herkenning werkt aanstekelijk. Mensen delen massaal voorbeelden van imperfecties uit hun klusprojecten met ons en op social media zien we dat de slogan ook gebruikt wordt in andere situaties.”
Samenwerking
De opvallende uiting was het resultaat van een samenwerking tussen verschillende OOH-exploitanten – JCDecaux, Clear Channel en Exterion Media – die via bestickering de posters ogenschijnlijk ‘uit de abri’ lieten hangen. Post: “Deze out of home specials zijn een ode aan alle klussers die zich steeds weer in het zweet werken en eigenhandig unieke dingen maken.”
De specials waren te zien in Amsterdam, Den Haag, Eindhoven, Tilburg, Utrecht en Zaandam.