
BNO onderzoekt impact AI op ontwerpsector
Om inzicht te krijgen in de invloed van kunstmatige intelligentie op de designpraktijk heeft de BNO aangesloten ontwerpers en bureaus bevraagd over gebruik en impact van AI-tools. Lees verder →
Om inzicht te krijgen in de invloed van kunstmatige intelligentie op de designpraktijk heeft de BNO aangesloten ontwerpers en bureaus bevraagd over gebruik en impact van AI-tools. Lees verder →
Maar liefst negentien procent van alle werkende Nederlanders presteert weleens minder goed op werk vanwege financiële stress. Lees verder →
Bijna drie op de tien van de werkende jongeren (27,91%) tussen de 18 en 24 jaar overwoog het afgelopen jaar voor zichzelf te beginnen. Lees verder →
Er is toenemende vraag van opdrachtgevers naar meer duurzame producten en/of productiemethoden. Dit blijkt uit de resultaten van de mondiale Fespa Print Census. Lees verder →
Het aantal uitzenduren in de flexbranche krimpt. Ook gaan jongeren liever als zzp’er dan als uitzendkracht aan de slag. Dit blijkt uit het nieuwe vooruitzicht flexbranche van ING Research. Lees verder →
Op 24 februari 2023 sluit de Fespa Print Census. Ondernemers uit de print- en signbranche die nog willen meedoen aan dit internationale onderzoek moeten de enquête nu invullen. Lees verder →
Merkonderzoekbureau Validators legde verschillende merkkleurvariaties met het logo van UPS voor aan consumenten met de vraag welke originele merken ze herkenden. Met interessante uitkomsten. Lees verder →
Ruim 70 procent van de consumenten shopt net zo vaak of zelfs vaker in fysieke winkels dan voor de coronapandemie. Dit blijkt uit onderzoek van Mood Media naar de laatste instore trends. Lees verder →
Studenten zijn over het algemeen positiever over hun opleiding in 2022 dan in 2020. Dit blijkt uit de JOB-monitor, waarin ruim 224 duizend mbo-studenten hun stem lieten horen. Lees verder →
Fespa lanceert zijn derde Global Print Census, met als doel om trends binnen de mondiale (grootformaat) printsector in beeld te brengen. Lees verder →
Veel ondernemers geven aan dat de impact van gestegen energieprijzen groot is. Toch berekenen ze deze gestegen kosten vaak niet door aan hun klanten. Lees verder →
Senior reclamemanagers zien digitale buitenreclame als een goede manier om jonge, technisch onderlegde consumenten te bereiken. Dit blijkt uit onderzoek van Alfi. Lees verder →
De jaren 2020 en 2021 zullen lang in onze herinnering blijven. Dat maakt de brancheverkenning van de Vakgroep SignTechniek van Techniek Nederland extra interessant. Lees verder →
Ron van Rijssel, directeur SI’BON, constateert dat het authentieke signbedrijf relatief goed overeind blijft in de coronacrisis. Maar de overheid wentelt de lasten van de crisis teveel af op het mkb. Lees verder →
44 procent van de thuiswerkers heeft tijdens de coronacrisis producten gekocht voor thuiswerken. De helft daarvan kreeg daarvoor geen werkgeversbijdrage, blijkt uit onderzoek. Lees verder →